148 219 läst ·
298 svar
148k läst
298 svar
Hittat gömd sak i hus
Än att driva med TS? Ja, jag borde väl klickar lite till höger om "svara" istället, men det kändes jobbigare och jag är lat.thomasx skrev:
Och med detta så ska åtminstone jag sluta pladdra sönder tråden.
Nu blev jag lite konfunderad , menar du att TS och juristen står på samma sida, att det är klart att han får behålla det han hittat? Visst har man läst om troll i tråden, tja jag vet inte vad jag ska tro längre.thomasx skrev:
Och om TS fått ett rek brev får han inte behålla hittegodset? Är det ett mail han står i begrepp att läsa, så är det grönt? Är det så?
Med reservation, om juristen skulle tillhöra den äldre generationen, så klart.
Men om TS inte längre vill behålla saken,,,,och juristen tror att han vill det,,,,,,då borde han skickat ett rek brev,,,,:wow:
Redigerat av moderator:
Tja, inte vet jag, du har ju redan kommenterat det inlägget en gång, och då verkade du förstå.ion skrev:Nu blev jag lite konfunderad , menar du att TS och juristen står på samma sida, att det är klart att han får behålla det han hittat? Visst har man läst om troll i tråden, tja jag vet inte vad jag ska tro längre.
Och om TS fått ett rek brev får han inte behålla hittegodset? Är det ett mail han står i begrepp att läsa, så är det grönt? Är det så?
Med reservation, om juristen skulle tillhöra den äldre generationen, så klart.
Men om TS inte längre vill behålla saken,,,,och juristen tror att han vill det,,,,,,då borde han skickat ett rek brev,,,,:wow:
Allt jag sa var, står man på samma sida skickar man email, med andemeningen att den advokat man själv anlitat behöver man inte kommunicera med via rek.brev. Det var väl inte så konstigt?
Redigerat:
He,he, man får väl kommentera allt eftersom pengen trillar ner?thomasx skrev:
Nä, och så ska det väl vara också, att den man anlitar ska föra ens talan och tolka lagtexten till ens fördel. Men jag uppfattade TS som en ärlig människa som vill att det ska vara rätt och få en opartisk bedömning, i annat fall kunde han tigit om fyndet.
Vad gäller korrespondensen med känslig information betvivlar jag inte vad som sägs att den kan gå via fax eller cyberspace, det är i så fall enbart tråkigt att vi kommit dithän.
Att jag vinklade och vred lite gjorde jag bara för att visa hur lätt det kan bli fel.
För att det lätt kommer i orätta händer, utan att man märker det t o m . Jag är inte motsträvig, inte på något vis, men just viktig information tycker jag ska hanteras säkert. Från hand till hand måste vara det optimala därefter är det väl rek brev som är säkrast.thomasx skrev:
Sen ääär det ju det där med riktig post som är lite speciellt, liksom lite finare.
Hur roligt är det att få ett julkort på mail? Jämfört med ett fysiskt.
Framtiden hägrar:ion skrev:För att det lätt kommer i orätta händer, utan att man märker det t o m . Jag är inte motsträvig, inte på något vis, men just viktig information tycker jag ska hanteras säkert. Från hand till hand måste vara det optimala därefter är det väl rek brev som är säkrast.
Sen ääär det ju det där med riktig post som är lite speciellt, liksom lite finare.
Hur roligt är det att få ett julkort på mail? Jämfört med ett fysiskt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvantkryptering
Jo, men man har hört det förut, omöjligt att knäcka. Likväl hackas det. Framtiden visar om det går att få till ett säkert system. Men till dess finns anledning att vara försiktig. Vem mer än jag såg repotaget i tv där en kille la in ett program i sin bärbare, om han hade någon hårdvara också minns jag inte, men han tog en tur på stan och plockade 100-tals mail på några minuter.MaxPax skrev: