Jag tror nog att det kan ta en stund att läsa en text från en jurist. Man måste ju slå en del i ordböcker och så.
 
thomasx skrev:
Det tycker jag också, men det finns nåt som är ännu mer otrevligt, okonstruktivt och tjatigt......
Än att driva med TS? Ja, jag borde väl klickar lite till höger om "svara" istället, men det kändes jobbigare och jag är lat. :)

Och med detta så ska åtminstone jag sluta pladdra sönder tråden.
 
klonk skrev:
Än att driva med TS? Ja, jag borde väl klickar lite till höger om "svara" istället, men det kändes jobbigare och jag är lat. :)

Och med detta så ska åtminstone jag sluta pladdra sönder tråden.
Du har alltså ännu inte insett att det inte är vi som driver med TS, utan TS som driver med dig? :)
 
Jag börjar tro att du driver med oss alla! Fy! i så fall!
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
I
Mail? Har jag missat att han skriver att han väntar besked via mail? De papper jag fått från jurister och advokater har varit väl förseglade rek brev. Tiderna förändras.:(
 
ion skrev:
Mail? Har jag missat att han skriver att han väntar besked via mail? De papper jag fått från jurister och advokater har varit väl förseglade rek brev. Tiderna förändras.:(
När man står på samma sida kommunicerar man via epost ;)
 
  • Gilla
injonil
  • Laddar…
I
thomasx skrev:
När man står på samma sida kommunicerar man via epost ;)
Och oftare än så var det nog ändå, att man fick ett riktigt brev för inte så länge sedan. De gånger jag har som referens handlade inte om någon tvist. Då är det väl där det skiljer på nu och då.
 
ion skrev:
Och oftare än så var det nog ändå, att man fick ett riktigt brev för inte så länge sedan. De gånger jag har som referens handlade inte om någon tvist. Då är det väl där det skiljer på nu och då.
Kan ju ha att göra lite med advokatens generationstillhörighet också... ;)
 
I
thomasx skrev:
När man står på samma sida kommunicerar man via epost ;)
Nu blev jag lite konfunderad , menar du att TS och juristen står på samma sida, att det är klart att han får behålla det han hittat? Visst har man läst om troll i tråden, tja jag vet inte vad jag ska tro längre.;)

Och om TS fått ett rek brev får han inte behålla hittegodset? Är det ett mail han står i begrepp att läsa, så är det grönt? Är det så?

Med reservation, om juristen skulle tillhöra den äldre generationen, så klart.;)

Men om TS inte längre vill behålla saken,,,,och juristen tror att han vill det,,,,,,då borde han skickat ett rek brev,,,,:wow:
 
Redigerat av moderator:
ion skrev:
Nu blev jag lite konfunderad , menar du att TS och juristen står på samma sida, att det är klart att han får behålla det han hittat? Visst har man läst om troll i tråden, tja jag vet inte vad jag ska tro längre.;)

Och om TS fått ett rek brev får han inte behålla hittegodset? Är det ett mail han står i begrepp att läsa, så är det grönt? Är det så?

Med reservation, om juristen skulle tillhöra den äldre generationen, så klart.;)

Men om TS inte längre vill behålla saken,,,,och juristen tror att han vill det,,,,,,då borde han skickat ett rek brev,,,,:wow:
Tja, inte vet jag, du har ju redan kommenterat det inlägget en gång, och då verkade du förstå.
Allt jag sa var, står man på samma sida skickar man email, med andemeningen att den advokat man själv anlitat behöver man inte kommunicera med via rek.brev. Det var väl inte så konstigt? :)
 
Redigerat:
I
thomasx skrev:
Tja, inte vet jag, du har ju redan kommenterat det inlägget en gång, och då verkade du förstå.
Allt jag sa var, står man på samma sida skickar man email, med andemeningen att den advokat man själv anlitat behöver man inte kommunicera med via rek.brev. Det var väl inte så konstigt?
He,he, man får väl kommentera allt eftersom pengen trillar ner?
Nä, och så ska det väl vara också, att den man anlitar ska föra ens talan och tolka lagtexten till ens fördel. Men jag uppfattade TS som en ärlig människa som vill att det ska vara rätt och få en opartisk bedömning, i annat fall kunde han tigit om fyndet.
Vad gäller korrespondensen med känslig information betvivlar jag inte vad som sägs att den kan gå via fax eller cyberspace, det är i så fall enbart tråkigt att vi kommit dithän.
Att jag vinklade och vred lite gjorde jag bara för att visa hur lätt det kan bli fel.;)
 
ion skrev:
Vad gäller korrespondensen med känslig information betvivlar jag inte vad som sägs att den kan gå via fax eller cyberspace, det är i så fall enbart tråkigt att vi kommit dithän.
Själv ser jag mest bara fördelar, varför tycker du att det är tråkigt?
 
I
thomasx skrev:
Själv ser jag mest bara fördelar, varför tycker du att det är tråkigt?
För att det lätt kommer i orätta händer, utan att man märker det t o m . Jag är inte motsträvig, inte på något vis, men just viktig information tycker jag ska hanteras säkert. Från hand till hand måste vara det optimala därefter är det väl rek brev som är säkrast.
Sen ääär det ju det där med riktig post som är lite speciellt, liksom lite finare.;)
Hur roligt är det att få ett julkort på mail? Jämfört med ett fysiskt.
 
M
ion skrev:
För att det lätt kommer i orätta händer, utan att man märker det t o m . Jag är inte motsträvig, inte på något vis, men just viktig information tycker jag ska hanteras säkert. Från hand till hand måste vara det optimala därefter är det väl rek brev som är säkrast.
Sen ääär det ju det där med riktig post som är lite speciellt, liksom lite finare.;)
Hur roligt är det att få ett julkort på mail? Jämfört med ett fysiskt.
Framtiden hägrar:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvantkryptering
 
I
MaxPax skrev:
Framtiden hägrar:

[länk]
Jo, men man har hört det förut, omöjligt att knäcka. Likväl hackas det. Framtiden visar om det går att få till ett säkert system. Men till dess finns anledning att vara försiktig. Vem mer än jag såg repotaget i tv där en kille la in ett program i sin bärbare, om han hade någon hårdvara också minns jag inte, men han tog en tur på stan och plockade 100-tals mail på några minuter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.