Hade misstanke om att det var såhär...
Ska lägga nytt golv och tog lös socklar å rev lite i plastmattan och hittade fukt i ett hörn.

Har inte en aning om varifrån det kommer!?! Verkar vara begränsat till det här hörnet. Å ännu mindre aning om vad jag ska göra åt det??

Nån som kan hjälpa...?

//Sara

• Bild 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara så att det kommit in via dörren? kanske rättså begränsat problem då.

Anmäl det till ditt försäkringsbolag

jag blir så trött! hade nyligen en besiktningsman hemma för att kolla ett läckage i badrummet.. :/
skulle vetat om det här då oxå!

Jag skulle tippa att det rinner in vid fönstret eller dörren. Råkade själv ut för liknande, och då var hela syllen rutten. Hade sipprat in lite vatten genom en glipa i fönsterkarmen när det regnande mot fönstert.

Svårt att säga på med bara dessa bilder som hjälp, men läckaget kommer troligtvis från någon miss i monteringen fönster dörr kombination. Har något plåtbleck eller något täcklock på utsidan hamnat snett eller monterats fel. Ibland tränger vatten in på de mest konstiga sätt när vinden ligger på. Vad är det utanför dörren, balkong eller altan? Är det plåt under trallen? Kan det stå vatten under trallen? Nu är skadan redan skedd så det är bara att hitta orsaken snabbt så det inte blir värre.

Milkshaken
Hmm. Det ser ut som en balkongdörr,, Under trallen är det säkert falsad plåt som går upp och in mot fasaden, fenomenet beror säkerligen på att det från början inte varit avsett med en balkong, utan bara plåttak, när man då bygger på med trall eller likn, så hindrar det snön att rinna av, vattnet från regnet stannar kvar i trallen och kryper in osv...
Du får säkerligen riva bort dörren, plus lite till under, kolla i taket på våningen under och se hur mycket fukt som har runnit ned där...
Har ni köpt huset inom 10 år, och även gjorde besiktning på det, så kan ni säkerligen åberopa dolt fel...

nu har det regnat halva natten så jag tänkte att jag skulle se nåt mer varifrån det kan tänkas komma.. men ikke! nu är det torrt.
det är balkong utanför, altantak under men det kan inte stå vatten under.

däremot sitter inte hängrännan (eller rättare sagt brädan hängrännan sitter i) fast riktigt så det droppar ner en del vatten och det skvätter ju....
men då borde det ha blivit blött nu när det regnar..

blir gaalen!

snackade med försäkringsbolaget och om problemet kom utifrån är det inget som går på försäkringen. :/

Lägg upp bilder från utsidan så att det går att kolla, gärna detaljfoton på plåtarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.