3 321 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Hittar inget glidskydd för stege som passar mitt tak
Såå nu jäklar är glidskyddet på plats. Vi tog Bauhaus-skyddet och böjde till det precis som föreslogs här så det hamnade så jag kunde skruva både i överkant och underkant rakt i taket. Stort tack för hjälpen här! Vi passade även på att sätta taksteg upp till skorstenen i raden bredvid glidskyddet så nu har vi istället problem med att dom takpannorna som har taksteg inte hamnar perfekt i spår eller ligger bra mot underliggande panna längre... Antingen gör vi fel eller så gör dom få millimetrarna stål från takstegen att allt hamnar lite fel..
Stort tack för svar! Är det något som kommer påverka taket nämnvärt eller kan man ha det så? Är ju bara nån m.m mot pannan under det rör sig om.R roli skrev:
Sorry jag var otydlig i min fråga. Jag menar om man inte fasar ut utan låter det vara med nuvarande lilla glipa istället om det kommer vara ett problem?R roli skrev:
Om det kan bli ett problem eller inte vet jag inte men det jag tänkte på när jag gjorde min urfasning var att pannorna lättare kan bli "knäckta" om någon trampar lite snett på pannan när den endast ligger på järnet.A AC79 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden