Jag ska byta dörrhandtag/ dörrtrycke på ett par innerdörrar, men hittar inget som passar. Vet någon vad denna typ av låshus kallas, så att jag kan söka upp passande trycke enklare? Eller bör jag bara byta låshus istället, så att ett standardtrycke passar? (Detta kan mycket väl vara en dum fråga, men där är den i alla fall 😅)

• Närbild av ett dörrlås där dörrhandtaget saknas, och visar ett rektangulärt låshus med flera hål runt omkring för montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Hej!
Det är ett 414. Nästan vilket nutida skandinaviskt trycke med rosett (ringen runt handtaget som ligger mot dörren) och som är utan returfjäder borde passa. Vilka tryckesmodeller har du kikat på?

Kladdade lite på din bild för att underlätta montering.

• Närbild av ett dörrmontage med markerade hål för tryckesskruvar, använd som guide för montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
LåsÅSånt skrev:
Hej!
Det är ett 414. Nästan vilket nutida skandinaviskt trycke med rosett (ringen runt handtaget som ligger mot dörren) och som är utan returfjäder borde passa. Vilka tryckesmodeller har du kikat på?

Kladdade lite på din bild för att underlätta montering.
Tusen tack! Nu när jag vet exakt vilka hål som gäller, så inser jag att det är skruvarna som inte passar 🙈 (De är gjorda för en annan tjocklek på dörr.) Tack igen! 🤩

• Gilla
Anonymiserad 718087
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.