885 läst ·
24 svar
885 läst
24 svar
Hittade pärlspont bakom masoniten
Borde gå att få till med lite tålamod. Grunda med förtunnad linoljefärg. När den har härdat ordentlig slipar man av ytan så det blir slätt och färdigmålar ett par gånger. Eventuellt får man slipa en gång till mellan målningarna om fibrerna reser sig igen.yonna skrev:
I mitt 20-talshus hade förre ägaren avlutat husets vackra original-spegeldörrar enligt -70talets modefluga. Små hål fanns kvar efter att speglarna täckts med masonit på den tid det var modernt.
Jag drömde om att återskapa dörrarna till sitt ursprung men det skulle bli alltför jobbigt eftersom avlutningen skett alldeles för hårt och grovt.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 300 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 300 inlägg
Skärkarl skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nåväl! När jag rev pärlsponten i vårt gamla kök i somras så kunde jag allt fästa saker i det ingrodda fettet även på dessa.. Jag tror inte de var mer än 25 år gamla och har haft fungerande fläkt hela tiden.
Annan praktikalitet folk gjorde förr var att lägga täta golv över träbjälklagens översta planskickt. Idag river man bort de täta golven i var och varannat Husdrömmarprogram och slipar ”det fina trägolvet” för man har glömt bort det opraktiska med kalla dragiga golv i det rätt mjuka materialet furu.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden