1 197 läst ·
23 svar
1k läst
23 svar
Hittade megabumling - max avstånd mellan stolpar?
Jag brukar lägga upp stenar som jag sparkar ned i hålet.Spikbjörn skrev:
Jag har själv grävt upp större bumlingar. (Pensionerad tant)
Lägg en sten under spettet uppe på gräsmattan tryck neråt ev. med foten och häv upp "bumlingen". Släng ner stenar under bumlingen och fortsätt så tills du kan rulla ut stenen på gräsmattan. Stenen kan du ju ha till något kul.
Lägg en sten under spettet uppe på gräsmattan tryck neråt ev. med foten och häv upp "bumlingen". Släng ner stenar under bumlingen och fortsätt så tills du kan rulla ut stenen på gräsmattan. Stenen kan du ju ha till något kul.
Är du smålänning? Stenrik verkar du ju vara eller så förökar de sej fort när de kommer upp i ljuset.Plätt Fia skrev:
Annars så spräcker jag oftast av toppen på stenarna när de börjar klättra uppåt i gräsmattan. Då köper man sig några år innan man måste fatta ett beslut om att gräva upp dem eller spräcka bort en bit till. I år har jag spräckt toppen på fem stenar Och grävt upp ett par.
Imorgon börjar jag ett projekt med att forsla bort några 200-300 kg stenar som man använt för en terrassering. Det skall bli en grässlänt där istället. Lättare att hålla efter. Ogräs mellan stenarna både i överkant och underkant nämligen. De lär nog spräckas ett par gånger i alla fall. Blir det bra snitt kan man använda dem till att hålla lastbilarna ute på vägen...
...för att relatera till ett GAAAAHHHH (sök i den tråden) från slutet av juni.
Imorgon börjar jag ett projekt med att forsla bort några 200-300 kg stenar som man använt för en terrassering. Det skall bli en grässlänt där istället. Lättare att hålla efter. Ogräs mellan stenarna både i överkant och underkant nämligen. De lär nog spräckas ett par gånger i alla fall. Blir det bra snitt kan man använda dem till att hålla lastbilarna ute på vägen...
...för att relatera till ett GAAAAHHHH (sök i den tråden) från slutet av juni.
Inte min bild, hittade den med Google på "måla stenar trädgård" https://www.facebook.com/ParklekenKronis/posts/tips-måla-stenar/2462867063756282/F fribygg skrev:
Men här är verkligen fullt med sten. Gubben o jag svor hela fårstängslet runt. Sten överallt så man hela tiden fick flytta på stolparna efter att ha spettat ner en bit.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden