Hej jag har hittat en plastdetalj på balkongen efter de senaste dagarnas blåsväder. Jag funderar på om den kan ha lossnat från något på huset? Någon dom kan säga vad det är och vart den hör?

Saker som sitter över balkongen är:
* markis
* fönster
* balkongdörr
* tak
* solcellsanläggning
* kanal med rör mellan luftvärmepump inner och utedel
Vit plastdämpare på träbord nära en genomskinlig linjal med centimeterindelning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liten vit rund föremål på linjal, träbord i bakgrund, närbild, belysning ovanifrån, inomhus, fokus på centrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Jag hade tittat runt utedelen för vp, undersidan. Ibland kan det vara anpassat för kondensslang med anslutning på vänster eller höger sida, och så pluggar men den som inte används. Men den ser lite liten ut dock...

Sådant där som jag hittar brukar jag spara ett tag innan man kastar det annars. Ibland tar det lite tid innan man inser vad det är för ngt.
 
B BSOD skrev:
Jag hade tittat runt utedelen för vp, undersidan. Ibland kan det vara anpassat för kondensslang med anslutning på vänster eller höger sida, och så pluggar men den som inte används. Men den ser lite liten ut dock...

Sådant där som jag hittar brukar jag spara ett tag innan man kastar det annars. Ibland tar det lite tid innan man inser vad det är för ngt.
Utedelen är en våningen ner har svårt att tro att den skulle blåsa upp till balkongen utan känns som den borde kommit från högre höjd. Men har ju blåst mycket så kanske inte helt omöjligt.
 
B
G Gramphos skrev:
Utedelen är en våningen ner har svårt att tro att den skulle blåsa upp till balkongen utan känns som den borde kommit från högre höjd. Men har ju blåst mycket så kanske inte helt omöjligt.
Låter osannolikt!
 
T
Är det en luft/luft från Mitsubishi så sitter det sådana pluggar i innedelens flaremuttrar från fabrik 😶
 
T tobbetk skrev:
Är det en luft/luft från Mitsubishi så sitter det sådana pluggar i innedelens flaremuttrar från fabrik 😶
Är en Daikin, men kanske kommer från innerdelen på något sätt. Kan den ha blivit kvar och suttit fast på utsidan efter installationen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.