7 554 läst ·
24 svar
8k läst
24 svar
Hitta instansat chassinummer på en Thule RT1001-släpvagn
Nu hittade ju han det genom att fråga och få svar även om svaret inte kom från forumet.RoTe skrev:
Tanken med ett forum är väl att just det, vissa har frågor och vissa har svar, vore ju trist om ingen fick ställa frågor om saker som man har problem med
Nja, det kan ju sitta lite varsomhelst och det är väl svårt att ha koll på precis alla modeller antar jag. Är släpet nyare (från 2005) så ska det sitta på höger sida men det är i princip allt som specificeras. I mitt fall var numret helt osynligt i dagsljus, jag var tvungen att tvätta med sprit för att få en kontrast så att det syntes. Fick åka tillbaka och visa upp det för att få godkäntR roli skrev:
Var på balken hittade du det visa en större bild!S svanstrom skrev:Jag hittade numret!
Med hjälp av instruktionen från Brenderup, lite släpljus och tvätt så hittade jag siffrorna
Så om någon med liknande släp hittar denna tråd i framtiden i sin jakt på chassinummer så hittar ni dessa så här (från Brenderup):
"På den tiden satt chassinumret stansat på höger sidoläm. Om du står bakom vagnen så är det framför hjulet på höger sida.
Tvätta ytan med alumiumfälgtvätt, numret tar upp ca 1 dm och siffrorna är 7mm höga"
Så här ser det ut, siffrorna sitter i nederkant på lämmen:
[bild]
Jag har precis samma problem nu, fast med en kärra från -77. Allt är original på släpet, Besiktningsgubbarna hittade inte chassinr och jag har letat i totalt 4 timmar, inklusive stålborstat bort vad jag antagit varit rost och färg/hamnarlack. Totalt spårlöst borta.R roli skrev:
Kontentan, tipsen i denna tråd var toppen och nu ska jag ut och leta igen!
Klicka här för att svara