Jag har köpt ett gammalt timrat torp med en grävd brunn på tomten där vattnet tog slut i brunnen ganska tidigt i somras.
Jag har nu varit inne och tittat på SGU:s brunnsarkiv och där står det markerat två gamla borrade brunnar. En skall vara borrad 1983 på 33m och är markerad precis vid stugan. Den andra ska vara borrad 1960 på 82m men den är markerad en bit utanför tomten men där finns det bara skog.
Tidigare ägare vet inget om att det skulle finnas någon borrad brunn.
Är det bara helt fel i databasen eller går det att få fram någon mer information, vad tror ni?