79 läst ·
3 svar
79 läst
3 svar
Hitta dräneringsrören
Hej!
Tänkte ta in en firma för att filma/spola dräneringen och dagvattenledningarna. Vart hittar man dräneringens ändar? Jag har letat på tomten men hittar bara husets avlopp där jag har renslucka. Vet att dräneringen gjordes 98/99 nångång.
Tänkte ta in en firma för att filma/spola dräneringen och dagvattenledningarna. Vart hittar man dräneringens ändar? Jag har letat på tomten men hittar bara husets avlopp där jag har renslucka. Vet att dräneringen gjordes 98/99 nångång.
Vars är dräneringen inkopplad? Avloppet eller till dagvattnet?
Spontant hörn om du har plattor kan det vara värt att titta under men enklast är nog att börja vid fast punkt (anslutning mot gata) och jaga bakvägen.
Det kan vara ett alternativ att börja där och sen försöka spåra bakvägen för även om det borde vara en inspektionsbrunn i änden finns det folk som genat/snålat?
Spontant hörn om du har plattor kan det vara värt att titta under men enklast är nog att börja vid fast punkt (anslutning mot gata) och jaga bakvägen.
Det kan vara ett alternativ att börja där och sen försöka spåra bakvägen för även om det borde vara en inspektionsbrunn i änden finns det folk som genat/snålat?
Jag har ingen aning om hur dräneringen är inkopplad. Det är det som är problemet. Får nog ta hit nån firma som kan filma så får dom också leta upp vart dom kan koppla in sig.Algol skrev:
Vars är dräneringen inkopplad? Avloppet eller till dagvattnet?
Har du nån gatubrunn utanför huset (typ i gatan) som du kan titta ned i?C Corsair skrev:
Har du stuprören kopplade ned i marken också eller utkast ovan mark?
Finns det någon brunn eller annat rör kring tomten eller utanför som du kan kika ned i?
Klicka här för att svara