Hej

Ännu en dum fråga. Vi håller på för fullt med att dra om elen i huset med jord överallt och borttagning av gamla tjärpappsedningar eller vad de heter. ny central med jordfelsbrytare oxo. nu klantade jag mig lite när jag smällde upp gips på en vägg i vardagsrummet förra året... jag glömde kolla takdosorna... vet det var klantigt men detta är mitt första hus så jag får väl skylla på det. som det är nu verkar det som om det endast är en dosa missad som tur är. mitt dilemma är att det är metallrör som kabeln går i och det verkar som om den vanliga strömkollaren (sån där som tänds när man håler näära späning) blir skärmad av de rören (plaströren kan den kolla genom). finns nån bättre utrustning eller ska man ta nåt som letar vattenrör i väggarna istället?

såg att det fanns regeldetektorer som reagerar på kabel oxo... nån som vet hur djupt de känner av? fanns en på kjelloco för 140,-

Det finns sökare där man kopplar en signal på den ledning man vill söka och kan med sökaren följa ledningen även om den ligger i metallrör i betongväggar

men det borde väl funka med en sån från kjell o co? rören har vart logiska i 99% av huset så jag tror de är rätt enkla att hitta... kan jag bara följa rören med mätare är det lugnt då det inte går några vattenrör i närheten heller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.