Hej!

Ska flytspackla mitt garagegolv då det inte blev riktigt bra glättata samt då porten har en glipa på 1cm i ca 60cm från ena hörnet.

Har fått veta att en av de bättre produkterna är Fiber Flow Industri.

Jag ska flyta golvet ca 1cm - 1,2cm högt.

Min tanke är att göra detta i våder om ca 40cm med avskärmingslister. Garaget är ca 5 meter brett så en våd är då 5*0.4.

Jag tänkte ha en gubbe (min far) som står och vispar och sen springer jag och slår ut spacklet..

Fråga 1. Hinner man blanda och flyta eller brinner spacklet fort som bara den?

Fråga 2. Avskärmningslisterna var ganska dyra, tror ni man kan återanvända dem, dvs jag avskärmar ca 2 - 3 våder och spacklar en eller två som får flyta ihop och sen flyttar avskärmningslisten bakåt till nästa kommande våd, eller är den förbrukad?

Stort tack på förhand
Fredrik

Hej!

Är nu klar med mitt golv som blev hyfsat ok med några skavanker med tanke på att jag aldrig gjort detta förut.
(Kommer starta en ny tråd om dessa skavanker.)

Men mina erfarneheter har lärt mig att flytspackla ca 26 kvadrat var lite för mycket för två oerfarna man. Innan vi fick kläm på det så visade det sig att vi var lite för långsamma i början varpå de första våderna inte flöt ihop perfekt. Vi hade helt klart lite för små kärl att blanda i, 2st 20 litershinkar. Till detta hade vi några extra hinkar som vi mätte upp vatten och massa i.

Hoppas detta är till hjälp för någon annan.

Mvh
Fredrik

Är detta ett spackel som kan läggas på ny betong eller har du väntat ett par månader?

Sent from my X10i

Hej!

Jag fick spacklet rekomenderta av Beijer Bygg, Min betong-platta är ca 4-5 år som primades dagen innan spackling.

Mvh
Fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.