5 520 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
hindra obehöriga från inträde...
Känns lite tufft att behöva ta till mer eller mindre elaka förbudsskyltar och liknande, kan man inte bara tillverka en egen "skylt" där man vänligen ber att respektera att det är privat område?
Jag förstår inte varför ni tycker att man ska ha mera "ödmjuka" skyltar eller att dom är för "tuffa"... Här är det en person som då råkar bo efter roslagsleden, men som jag tolkar det har ett staket med grind uppsatt. Grinden är stängd och ändå går folk IN!!!
Jag skulle bli VANSINIG, men så är jag inte heller den ödmjuka typen, och det står jag för!
Om nu dessa personer som tar sig friheter som dom inte har, vore inne i ett villa område, så tror jag inte att dom kliver rätt in i någons trädgård, för att hämta vatten etc Men om man bor utefter Roslagsleden, då är det okej!?!?!?!
Jag anser att dom gör intråg på privatmark, och behöver dom få lite vatten kan man trots allt fråga. Är ingen hemma, så får man väl gå vidare, det är inte bara att knalla in hos folk hur som helst!
Detta är min åsikt i alla fall!!
Sätt upp en ORDENTLIG och väldigt tydlig skylt om att detta är PRIVAT MARK.
Det är din rättighet, när ni köpte ert hus, tror jag inte att det står att ni ska vara någon vattenoas eller likanande till förbipasserande.
Sedan så tror jag att även om du sätter lås på din grind, så kommer dom hoppa över.
Jag skulle bli VANSINIG, men så är jag inte heller den ödmjuka typen, och det står jag för!
Om nu dessa personer som tar sig friheter som dom inte har, vore inne i ett villa område, så tror jag inte att dom kliver rätt in i någons trädgård, för att hämta vatten etc Men om man bor utefter Roslagsleden, då är det okej!?!?!?!
Jag anser att dom gör intråg på privatmark, och behöver dom få lite vatten kan man trots allt fråga. Är ingen hemma, så får man väl gå vidare, det är inte bara att knalla in hos folk hur som helst!
Detta är min åsikt i alla fall!!
Sätt upp en ORDENTLIG och väldigt tydlig skylt om att detta är PRIVAT MARK.
Det är din rättighet, när ni köpte ert hus, tror jag inte att det står att ni ska vara någon vattenoas eller likanande till förbipasserande.
Sedan så tror jag att även om du sätter lås på din grind, så kommer dom hoppa över.
Jag tror att en skylt som se mer "officiell" ut gör mer nytta. Risken är att man överhuvudtaget inte ser en hemmasnickrad skylt. Att se en "officiell" skylt sitter i ryggmärgen på de flesta svenskar. Jag antar att det oftast är svenskar som inte respekterar ditt staket och grind? Vår allemansrätt ger ibland lite oväntade negativa effekter 
Det är klart att man blir sur på folk som verkar sakna folkvett och bara kliver in på tomten, men som den ödmjuke mannen jag är
så förutsätter jag när nån verkar bete sig dumt att dom gör det pga oklarheter eller missförstår något. Dom som kliver in ändå för att ta en genväg eller "låna" nånting på tomten biter nog inga skyltar ändå på, utan då gäller en uppsättning vakthund.
Klicka här för att svara
