...på tomten.
Är detta möjligt?
nu när sommaren är här så spenderar vi mycket tid utomhus på altanen,
och låter saker ligga framme, böcker, tidningar etc...
Vi har märkt att folk verkar ta för givet att det bara är att traska in på vår tomt (genom den stängda grinden) och gå upp till huset för att lämna paket (posten, är väl rel. ok) men även för att hämta vatten ur vår utomhuskran!!
Vi bor precis bredvid roslagsleden!
Det känns inte speciellt kul, det är ju lite som att någon går runt i ens hem när man inte är hemma!
Förutom att skaffa hänglås på grinden, vad kan man göra?
Kan man sätta upp nån bra skylt med nån fin text kanske?
Är detta möjligt?
nu när sommaren är här så spenderar vi mycket tid utomhus på altanen,
och låter saker ligga framme, böcker, tidningar etc...
Vi har märkt att folk verkar ta för givet att det bara är att traska in på vår tomt (genom den stängda grinden) och gå upp till huset för att lämna paket (posten, är väl rel. ok) men även för att hämta vatten ur vår utomhuskran!!
Vi bor precis bredvid roslagsleden!
Det känns inte speciellt kul, det är ju lite som att någon går runt i ens hem när man inte är hemma!
Förutom att skaffa hänglås på grinden, vad kan man göra?
Kan man sätta upp nån bra skylt med nån fin text kanske?
Trist. Att man bara kan med...
Sätt upp en skylt med texten "Här vaktar jag" och en bild på någon riktigt stadig hund. Även om det inte finns någon hund i hushållet så skulle nog de flesta tänka till både en och två gånger innan de öppnar grinden. Och köp ett stort tuggben och lägg på en strategisk, synlig plats för att backa upp er bluff.
Sätt upp en skylt med texten "Här vaktar jag" och en bild på någon riktigt stadig hund. Även om det inte finns någon hund i hushållet så skulle nog de flesta tänka till både en och två gånger innan de öppnar grinden. Och köp ett stort tuggben och lägg på en strategisk, synlig plats för att backa upp er bluff.
Måste vara tråkigt med grind som skall låsas och låsas upp. Det är ju inte FortKnox man bor i direkt.
Jag tror mer på en skylt i stil med "Privat område - obehöriga äga ej tillträde" Man behöver inte "smarta" sig så mycket för att männikor inte skall förstå piken. Vill man sedan vara lite serviceminded kanske man kan sätta en tilläggsskylt typ "Vatten 300m" som pekar åt något håll där det finns publikt vatten att tillgå.
Jag tror mer på en skylt i stil med "Privat område - obehöriga äga ej tillträde" Man behöver inte "smarta" sig så mycket för att männikor inte skall förstå piken. Vill man sedan vara lite serviceminded kanske man kan sätta en tilläggsskylt typ "Vatten 300m" som pekar åt något håll där det finns publikt vatten att tillgå.
hmmm det var bra...en sån skylt vill jag ha!!Swetrot skrev:Måste vara tråkigt med grind som skall låsas och låsas upp. Det är ju inte FortKnox man bor i direkt.
Jag tror mer på en skylt i stil med "Privat område - obehöriga äga ej tillträde" Man behöver inte "smarta" sig så mycket för att männikor inte skall förstå piken. Vill man sedan vara lite serviceminded kanske man kan sätta en tilläggsskylt typ "Vatten 300m" som pekar åt något håll där det finns publikt vatten att tillgå.
måste ut å leta!! tack för tipset!
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Ett vänligare alternativ kan ju vara att sätta upp en ringklocka eller annan "knacka-på-anordning" och en skylt "Knacka innan du kliver på".


