9 797 läst ·
54 svar
10k läst
54 svar
Hindra granne att bygga hus?
Helt OK att bli upprörd. Däremot fanns det absolut ingen som helst anledning att bemöta "Pastorn" på ett så otrevligt sätt.David skrev:
Anser inte att personen blev utmobbad. Däremot resulterade det i en hel del berättigat upprörda svar.Webe skrev:
Får jag välja mellan ett otrevligt bemötande eller ett överklagande som tar år och 10.000-tals kronor att klara ut så vet jag vad jag väljer. Jag ser från ditt val att du inte råkat ut för en överklagan än.
mvh
David
Edit: När jag tänker efter så blir jag hellre påkommen med att burna med en Puch-moped på grusplanen utanför det lokala Hells Angels kontoret till och med.
Stopp nu snälla vänner!
"Pastorn" har nog förstått vad dom flesta av oss tycker om hans sätt att behandla sina blivande grannar. (Jag har svårt att tro att han skulle vinna mot dom i en ev. strid). Men han har säkert fått sig en tankeställare genom dom svar han har fått här. Man kan ju alla fall hoppas det. Kan till viss del förstå hans reaktion eftersom det är släkten som vill bygga dessutom....
"Pastorn" har nog förstått vad dom flesta av oss tycker om hans sätt att behandla sina blivande grannar. (Jag har svårt att tro att han skulle vinna mot dom i en ev. strid). Men han har säkert fått sig en tankeställare genom dom svar han har fått här. Man kan ju alla fall hoppas det. Kan till viss del förstå hans reaktion eftersom det är släkten som vill bygga dessutom....
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Webe skrev:
Kan inte du tala om vad som var mobbing i denna tråden för jag vet faktiskt inte och är nyfiken, för jag har ingen avsikt att mobba någon.
När man blir arg så är det väl bättre att man säger vad man tycker... man måste ju få ha en åsikt.
Dalta med personer som vill ha tips för o j...vlas med andra är inte min stil.
Om ´Pastorn´ seriöst menar att förstöra för sin granne eller om han bara vill skapa en debatt.... så måste han ju inse att han inte bara sticker ut hakan utan hela huvudet...
Har svårt att förstå hur du kan leda detta till att det handlar om gamla forumister mot nya. Det handlar om en reaktion mot en person som ville ha förslag på sätt han kunde förstöra för sin granne. Att använda kryphål i lagen för att jävlas med någon är i min mening inte OK.Inger.P. skrev:Jag håller med dig till fullo Webe!
Jag tycker tyvärr att "tonen" överlag har blivit mycket hårdare i detta forum. Smockor, förolämpningar och oförskämdheter delas ut dagligdags... Så snart första smockan har delats ut, hänger resterande "mobb" på. Ju elakare inläggen blir desto mer hysteriska blir applåderna från vissa forumister...
Numera verkar det vara legalt med gruppmobbing här på forumet. Det är VI mot DE.
Mentaliteten verkar tyvärr vara
"-Nykomlingar ska inte komma här och sticka upp".
Hade en storskrivare på forumet skrivit samma inlägg hade säkerligen svaren varit i en annan ton...
Den tiden verkar vara förbi när man började inläggen med "Hej alla trevliga forumister".
Snart vågar inga nykomlingar ställa frågor är, om de överhuvudtaget vågar bli medlemmar... När de bemöts med spott och spe över en "felaktigt" ställd fråga?
Kanhända skulle någon "besserwisse" starta en kurs här på forumet, lära ut vad som är "rätt och fel" att fråga om.
Varna nykomlingar för tabuämnen som man riskerar att bli arkebuserad för... Eller i vart fall lära ut rådet "-Ställ inga kontroversiella frågor förrän du skrivit minst några hundra inlägg...
Somliga av Er här på forumet borde lära Er att "VETA HUT" !
Mina besök här på forumet tenderar att bli mer och mer sällsynta. Tonen här på forumet har spårat ur totalt!
Inger Petersen
Min reaktion hade i alla fall blivit likadan om det varit en gammal medlem.
Kom gärna med en närmare utpekning av vilka som ska "VETA HUT!". Skrivet i versaler och inte så värst trevligt.
mvh
David
Jag blev illa till mods när jag läste denna tråden och därför reagerade jag så hårt. Läs igen, eller märker du inte hur hårt ni går åt "Pastorn"? Jag tycker han blev utdömd för snabbt och för hårt, vi vet faktiskt inte alla detaljer i frågan. :-/DragonLady skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Såsom ganska ny i detta forum så vill jag bara säga att jag har inte uppfattat någon nedsättande ton mot nykomlingar. Att sedan just den här tråden säkert upprört en del är ju ganska lätt att inse (och frågan är om ursprungsfrågan verkligen var seriös).
De enda 2 trådar jag kan påminna mig har den här upprörda tonen är den här och "varning för Eksjöhus".
De enda 2 trådar jag kan påminna mig har den här upprörda tonen är den här och "varning för Eksjöhus".
Tycker som så många andra att du ska släppa iden med att hindra någon från att bygga hus. Följer dom detaljplanen/instruktioner från kommun så är det inte din sak att avgöra frågan.
Och jag tycker verkligen inte att denna tråd har "mobbningstendenser" folk har skrivit vad de tycker och gjort det på för det mesta ett sakligt sätt.
Om man är så dum att man går in på byggahus.se för att STOPPA ett bygge får man ju skylla sig själv!
Och jag tycker verkligen inte att denna tråd har "mobbningstendenser" folk har skrivit vad de tycker och gjort det på för det mesta ett sakligt sätt.
Om man är så dum att man går in på byggahus.se för att STOPPA ett bygge får man ju skylla sig själv!
Lägga ner diskussionen? Jag har ju inte varit med?!!! ;D
Oavsett pastorer och alla andra så finns det massor med tillfällen då man vill motsätta sig en förändring i NÄROMRÅDET där man bor. Närområdet kan ju vara den idyllen man har vuxit upp vid. Viken, fruktträdgården, sölnedgången och istället får man insyn rätt i sovrummet.
Frågan från början var om det var möjligt att stoppa ett bygge, oavsett om man skall det eller ej.
Först och främst så kan man fördröja byggstart i många, många år. Anledningarna kan vara många. Allt ifrån samhällsskäl, (vvs, , trafik, skola, omsorg, etc.) till fornminnen och naturskydd. Störande, utsikt och kraftfullt skapa värdeminskning kan troligen vara andra skäl.
Min uppfattning är att många av undersökningarna måste även markägaren bekosta för att få det till byggklar tomt.
Till exempel, Bara för några dagar sedan lyckades en kille i Kullavik stoppa ett pågående parhusområdesbygge tack vare några vatten salamandrar. 6 parhus står nu och funderar över om dom skall bli iordningsställda. Samt dess ägare som vill flytta in.... Och det är betydligt fler hus som skall byggas bredvid.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=762&a=201643
Visst är det tråkigt för dom som spekulerade i marken men......
Så som svar till alla som undrar, klart det går att jävlas, stoppas och fördröja samt överklaga. Folk gör ju det varje dag! Oavsett skäl.
Nu j-vlar lär det väl bli svar?! ;D
Oavsett pastorer och alla andra så finns det massor med tillfällen då man vill motsätta sig en förändring i NÄROMRÅDET där man bor. Närområdet kan ju vara den idyllen man har vuxit upp vid. Viken, fruktträdgården, sölnedgången och istället får man insyn rätt i sovrummet.
Frågan från början var om det var möjligt att stoppa ett bygge, oavsett om man skall det eller ej.
Först och främst så kan man fördröja byggstart i många, många år. Anledningarna kan vara många. Allt ifrån samhällsskäl, (vvs, , trafik, skola, omsorg, etc.) till fornminnen och naturskydd. Störande, utsikt och kraftfullt skapa värdeminskning kan troligen vara andra skäl.
Min uppfattning är att många av undersökningarna måste även markägaren bekosta för att få det till byggklar tomt.
Till exempel, Bara för några dagar sedan lyckades en kille i Kullavik stoppa ett pågående parhusområdesbygge tack vare några vatten salamandrar. 6 parhus står nu och funderar över om dom skall bli iordningsställda. Samt dess ägare som vill flytta in.... Och det är betydligt fler hus som skall byggas bredvid.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=762&a=201643
Visst är det tråkigt för dom som spekulerade i marken men......
Så som svar till alla som undrar, klart det går att jävlas, stoppas och fördröja samt överklaga. Folk gör ju det varje dag! Oavsett skäl.
Nu j-vlar lär det väl bli svar?! ;D
