Dags att välja kakel och klinker till mitt nya badrum. Har fastnat för ett utseende jag hittade på Hill Ceramic:

Modernt badrum med duschhörna, grå kakel, hängande toalett, trästol och badtofflor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

60x60 på vägg och golv, och mosaik i 5x5 i duschutrymmet på golv och vägg.

Hittat denna varianten: https://hillceramic.se/shop/klinker/hall-klinker/klinker-melisandre-ljusgra-matt-60x60-cm-klv2222/

Försökte få min lokala Kakeldax att hitta ett motsvarande alternativ vilket de hade svårt att göra. De hittade några varianter men de ligger på betydligt högre prisnivåer.

Hill Ceramic ligger på ca 500 kr/m2 för 60x60 plattor. En utseendemässigt liknande platta från Kakeldax ligger på nästan 3x det priset för 60x60 plattor.

Frågor:
* Är Hill Ceramic skräp i jämförelse, eller vad är det som avgör priset och hur kan det skilja så mycket?
* Någon som har erfarenhet av Hill Ceramic vad gäller kvalitet på produkten? Man vill ju inte behöva göra om badrummet tidigare bara för fel val av plattor.

Försökte handla till badrumsrenoveringen, Dock krävde dom förskottsbetalning och jag drog öronen åt mig.

Brukar aldrig vara bra när företag kräver förskottsbetalning så handlade lokalt istället.

Kom på jag inte ens fått fakt från min lokala leverantör trots att jag hämtat ut allt jag behövde för 2 veckorsedan 😂.

Jag har bra erfarenhet av hill ceramic. Bredast sortiment till rimligt pris (när jag kollade). Provbitar går även att beställa löst relativt billigt. Har typ alltid nån kampanj rullande. Beställde till nybygge pö-om-pö och körde allt på faktura utan problem.

• Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Mitt problem är att jag inte kan hitta någon information huruvida Hill Ceramic är KAF-anslutna, vilket krävs av entreprenören för stambytet i min förening. Jag får ingen träff i BKR register och de nämner det inte själva på hemsidan, vad jag kan se. Misstänker att de som uppstickare valt att inte gå med i Kakelföreningen. Har jag rätt i min farhåga?

Kakeldax har väl extrema priser på högst mediokra produkter. Mycket av det som Kakeldax säljer kostar en bråkdel på kontinenten och är ofta budgetalternativ.

Hill Ceramic kan nog fungera om en väljer det som finns/hålls i lager.

Jag köpte provbitar i två omgångar. En av varor som fanns i lager med utlovad leveranstid 1-3 dagar. En där både varor och provbitar var beställningsvaror med utlovad leveranstid 10-14 dagar. Den första omgången levererades som utlovat. Den andra omgången dröjde. Efter 14 dagar var den ena provbiten planerad att anlända till deras lager tidigare samma dag och den andra provbiten beräknades anlända tre veckor senare. Båda provbitarna var från samma tillverkare och serie, men i olika färger. Om inte provbitar kan levereras i tid, lär knappast större partier göra det. Jag gav upp och mejlade kundtjänst om att häva köpet, vilket de gjorde nästa dag, utan invändningar.

De har onekligen ett stort sortiment och i detta fall ett kitkat-kakel vi verkligen var sugna på :'-(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.