Skulle jag sälja idag, så skulle jag nog inte våga avstå fårn hemnet, såvida inte mäklaren direkt avråder. Personligen tittar jag bara på booli. Men jag känner folk som inte ens vet att booli finns.

H hempularen skrev:
Skulle jag sälja idag, så skulle jag nog inte våga avstå fårn hemnet, såvida inte mäklaren direkt avråder. Personligen tittar jag bara på booli. Men jag känner folk som inte ens vet att booli finns.
Även sånna som aktivt letar ny bostad?

• Gilla
SirMayo
  • Laddar…
Sålde nyligen lägenhet, började med bara Booli för drygt fyra månader sen, för att för två månader sen även öppna på Hemnet. Enligt respektive sidas besöksstatistik så drog Hemmet ungefär 20% fler besök på halva tiden. Hur många som är unika är svårt att veta, och glömde fråga köparna var de hittade annonsen. Men det bar emot att betala med Hemnets sjuka priser. Men skulle definitivt prova att sälja utan Hemnet igen.

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Vi sålde via hemnet nyligen.
Hade vi fått samma resultat via booli och boneo (vår mäklares tjänst)....kanske, är ju svårt att veta. Nu gick det relativt enklet och väldigt snabbt och smidigt iaf.

Hemnet blev dyrt, 14 000 kr, men det är lite som det är - är ju avdragsgillt iaf :/

/K
Vet du att ni sålde via Hemnet eller kan det vara så att köparna i själva verket hittade huset/lägenheten på Booli?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Vet du att ni sålde via Hemnet eller kan det vara så att köparna i själva verket hittade huset/lägenheten på Booli?
Det är jag inte säker på, så det kan lika gärna varit via ngt av de andra, den gick ut som kommande på både boneo och hemnet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.