Medlem
· Västra Östra
· 85 inlägg
Tänkte lägga upp ett par bilder av mitt bygge kanske man kan få lite tips av er andra som byggt hemmagjorda badtunnor av IBCer och liknande 
Tänkte göra en från grunden först men kom över en 1250L Rostfri mjölktank, isolerad och med tätslutande lock
Parade ihop den med en aluminiumkamin jag också köpte färdig. Minimalt med svetsning då jag inte är proffs på att svetsa rostfritt
Första badet gick bra, tog 2-3 timmar innan termometern slog i topp runt 50-60 grader:wow:
Nästa projekt blir allt trä, trappa sitsar etc.
Vad ska man ha för reningsverk?
Köpte en filterpump från biltema för 300 men den kan man kasta nånstans
Mvh Pontus
Tänkte göra en från grunden först men kom över en 1250L Rostfri mjölktank, isolerad och med tätslutande lock
Parade ihop den med en aluminiumkamin jag också köpte färdig. Minimalt med svetsning då jag inte är proffs på att svetsa rostfritt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första badet gick bra, tog 2-3 timmar innan termometern slog i topp runt 50-60 grader:wow:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästa projekt blir allt trä, trappa sitsar etc.
Vad ska man ha för reningsverk?
Köpte en filterpump från biltema för 300 men den kan man kasta nånstans
Mvh Pontus
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Jag fick lite "Moonshinersvibbar" när jag såg de där bilderna. 
Tjena blev den klar med bänkar mm. Skulle gärna vilja se bilderP PontusPontus skrev:Tänkte lägga upp ett par bilder av mitt bygge kanske man kan få lite tips av er andra som byggt hemmagjorda badtunnor av IBCer och liknande
Tänkte göra en från grunden först men kom över en 1250L Rostfri mjölktank, isolerad och med tätslutande lock
Parade ihop den med en aluminiumkamin jag också köpte färdig. Minimalt med svetsning då jag inte är proffs på att svetsa rostfritt
[bild]
[bild]
Första badet gick bra, tog 2-3 timmar innan termometern slog i topp runt 50-60 grader:wow:
[bild]
Nästa projekt blir allt trä, trappa sitsar etc.
Vad ska man ha för reningsverk?
Köpte en filterpump från biltema för 300 men den kan man kasta nånstans
Mvh Pontus
Medlem
· Västra Östra
· 85 inlägg
Jodå den blev klar men har tyvärr inte kvar den
Klicka här för att svara