Tänkte lägga upp ett par bilder av mitt bygge kanske man kan få lite tips av er andra som byggt hemmagjorda badtunnor av IBCer och liknande :D

Tänkte göra en från grunden först men kom över en 1250L Rostfri mjölktank, isolerad och med tätslutande lock

Parade ihop den med en aluminiumkamin jag också köpte färdig. Minimalt med svetsning då jag inte är proffs på att svetsa rostfritt :)

Hemmagjord badtunna gjord av rostfri mjölktank med aluminiumkamin och skorsten, före installation av trädetaljer.

Däck med rostfri mjölktank omvandlad till badtunna med aluminiumkamin, rök stiger upp, omgiven av natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första badet gick bra, tog 2-3 timmar innan termometern slog i topp runt 50-60 grader:wow:

Termometer på rostfri tank visar nästan 50 grader Celsius, del av hemmagjord badtunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästa projekt blir allt trä, trappa sitsar etc.

Vad ska man ha för reningsverk?

Köpte en filterpump från biltema för 300 men den kan man kasta nånstans

Mvh Pontus

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Jag fick lite "Moonshinersvibbar" när jag såg de där bilderna. :)

P PontusPontus skrev:
Tänkte lägga upp ett par bilder av mitt bygge kanske man kan få lite tips av er andra som byggt hemmagjorda badtunnor av IBCer och liknande :D

Tänkte göra en från grunden först men kom över en 1250L Rostfri mjölktank, isolerad och med tätslutande lock

Parade ihop den med en aluminiumkamin jag också köpte färdig. Minimalt med svetsning då jag inte är proffs på att svetsa rostfritt :)

[bild]

[bild]

Första badet gick bra, tog 2-3 timmar innan termometern slog i topp runt 50-60 grader:wow:

[bild]

Nästa projekt blir allt trä, trappa sitsar etc.

Vad ska man ha för reningsverk?

Köpte en filterpump från biltema för 300 men den kan man kasta nånstans

Mvh Pontus
Tjena blev den klar med bänkar mm. Skulle gärna vilja se bilder

Jodå den blev klar men har tyvärr inte kvar den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.