Utför diverse renoveringar på egen hand som glad amatör. Alltifrån att resa väggar till platsbygda bokhyllor. Bilning av golv etc. Vill få tips hur jag gör rätt samt tips om saker jag borde undvika att fixa själv då jobbet och besväret blir övermäktigt för en amatör. Har inte tummen mitt i handen men är inte erfaren.

1. Ska fylla igen och cementera golvet efter avloppet är indraget av kunniga. Funderar på att fylla ut med något runt rör under golvet. Några tips?
Hur tätar jag bäst runt röret?
Ska man undvika att gjuta in för underhåll etc?

2. finns det några bra verktyg på nätet att göra ritningar med som inte är så avancerade?

ska sätta upp väggar kring en WC i källaren. Tänkte använda träregel men behöver väl något mellanlager mot det ganska torra källargolvet. Gummiduk? Fötter? Nån med förslag?

• Renoveringsprojekt med utsatt rör och uppbrutet betonggolv, verktyg och byggmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schematisk ritning av WC-layout i källare med markerade avlopp och planerade väggar.
    Skapa konto
  • Ritning över en WC med måttangivelser och symbol för en person som sitter på toaletten.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.