Det finns säkert många som tycker att detta skulle vara fult. Jag tackar på förhand för er åsikt så att ni slipper dela den nedan.
Om man vill ha en dusch eller handfatslösning med skjutventiler med rattar, är det något man kan be om hjälp från en rörmokare med, eller är det bortom allt vad branchregler tillåter?
Länkar med en bild från nätet.
Med en ratt på varmvattenledningen och en på kallvatten så finns det förstås en risk att man skållar sig, så man kanske kan bygga in en blandare i ett skåp, och sätta blandaren på lämplig temperatur och sedan dra fram detta som varmvatten till handfatet/duschen?
Om man vill ha en dusch eller handfatslösning med skjutventiler med rattar, är det något man kan be om hjälp från en rörmokare med, eller är det bortom allt vad branchregler tillåter?
Länkar med en bild från nätet.
Med en ratt på varmvattenledningen och en på kallvatten så finns det förstås en risk att man skållar sig, så man kanske kan bygga in en blandare i ett skåp, och sätta blandaren på lämplig temperatur och sedan dra fram detta som varmvatten till handfatet/duschen?
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
snyggt!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men varför?T Tumhanden skrev:
Vrida och ställa in på tre kranar/rattar när man skall duscha, i stället för en enda som är det normala.
Varför?
Beroende på blandartyp så är det ju ett normalt antal rattar att vrida på. (Det är fyra kranar i bilden.)KnockOnWood skrev:
Två för att välja blandning av varmt och kallt och en för att reglera flöde till dusch och en för att reglera flöde till kran.
Visst finns det kranar till handfat som reglerar temperatur och flöde med en spak, men till dusch ser man oftast två rattar; en för temperatur och en för flöde.
Klicka här för att svara

