M Matajen skrev:
Sitter lite i samma sits. Vi har Verisure sedan många år med en abonnemangskostnad på 836 kr/mån. Nu funderar vi på att köpa larm från Safeland istället och har fått en offert på 22000 kr, mao så tjänar man ganska fort in den investeringen. Emellertid så inställer sig frågan om det kanske inte finns ännu bättre dealer? Jag tittar tex på Kjell & Co och de erbjuder lite olika larm från Yale, Eufy och Ring. Det verkar som man skulle kunna komma billigare undan än larmsystem från Ajax (som är vad Safeland säljer). Samtidigt vill man ju ha en ok kvalitet. Vad säger ni, är vissa märken bättre än andra och finns det några man ska passa sig för?
Jag kikar runt såklart och har fått bra intryck av Ajax. Sen beror det på vad kommer till installationskostnad. Men det mesta är billigare än Verisure.

Nu gick de i alla fall ner från 4500 kr till 490 kr för ”uppgraderingen”. Jag sa ok till det. Får se om jag ändå inte ska gå för ett eget larm på sikt.

M Matajen skrev:
Nu gick de i alla fall ner från 4500 kr till 490 kr för ”uppgraderingen”. Jag sa ok till det. Får se om jag ändå inte ska gå för ett eget larm på sikt.
Den prissänkningen var inte dålig.
Har hört omkring och Verisure är frikostiga med rabatten, bara man hör av sig. Tror att det är för att ”vi” är en promille som inte accepterar det höga priset medans dom andra betalar och knyter näven i fickan.
Vi kommer också att gå över till eget.

• Gilla
Bengt_j och 2 till
  • Laddar…
Det är så de jobbar. Höjer priset på redan dyr lösning och sen får man rabatt när man säger upp det.
deras priser kan man väl Kanske köpa. OM det vore så att de höll vad de lovar. Tidigar sades det alltid att larmet skulle fungera även om man inte körde Verisure och kunde styra det mm. Bara man hade larmet i 5 år så ägde man det. Nu när de fått lite konkurrens av väktarservice från andra håll, har de helt sonika slutat med att ovan och säger numera att de aldrig har lovat sådant. Nu var det så att man ägde sakerna redan efter två år. Prislista på friköp finns fortfarande kvar i deras allmänna villkor.
De pratar så mycket dynga så det finns inte. Jag vet personligen där verisure larm fungerar utan deras larmtjänst, men det var de som sa upp för 1,5 år sedan. nu funkar det inte trots samma lösning.

Nåja, jag köpte som sagt Ajax larm, snart går min uppsägning ut , då ska jag sätta upp Ajaxlarmet. Sen får jag se vad ARN säger så småningom. De har ett hundratal fall minst att gå igenom. Blir spännande när det första avgörandet kommer. de första lämnad iin sin klagan för drygt ett år sedan. Första domarna ska komma nu i vår. Gissar att om de blir fällda då så lär ARN gå på samma linje för övriga anmälare, då det är samma sak man klagar på i alla fallen.

K Krejtos skrev:
Jag kikar runt såklart och har fått bra intryck av Ajax. Sen beror det på vad kommer till installationskostnad. Men det mesta är billigare än Verisure
Ajax installerar du enkelt själv. Man kan också få det förkonfigurerat eller få det installerat.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.