Hejsan!
När man köper ett Älvsbyhus så ingår det ju en typ av villaförsäkring i 1 års tid via If. Är det endast en vanlig hemförsäkring för lösöre i huset man behöver komplettera den försäkringen med för att få en fullständig försäkring? Hur har i så fall ni andra gjort med hemförsäkringen? Har ni då tecknat den i If för att ha samma bolag på både villaförsäkringen och hemförsäkringen eller har ni tecknat hemförsäkringen i ett annat bolag? Jag hade tänkt att teckna min villa/hemförsäkring i Länsförsäkringar men eftersom det ingår ett års villaförsäkring via If så kanske det är bättre att även teckna hemförsäkringen via If och sedan byta bolag efter 1 års tid då den kostnadsfria villaförsäkringen går ut?