F
Har denna kompressor, sannolikt byggd av förre husägaren stående i garaget. Den fungerar men jag vågar inte riktigt använda den eftersom jag inte vet vilket skick tanken eller resten av bygget är i. Det bubblar duktigt i den när jag kör den, så jag misstänker att den är full av kondensvatten och rostar inifrån. Saknar bottenplugg. Tanken är någon form av kylmedietank från början.

Jag har tänkt göra mig av med den, eller finns nåt sätt att "säkra" den? Vill inte ha en explosiv grej i garaget. Har den nåt värde? För mig är den värdelös, men motorn ser ju "bra" ut. Någon som vill ha den? Finns i Helsingborg, annars blir det nog tippen. 3-fas.
ImageUploadedByTapatalk1399712517.399490.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1399712548.096489.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nog inget fel på kompressorn eller tryckbrytaren. Som du själv verkar tanken vara den stora risken. Är den dessutom delvis fylld med vatten är det ju en garanti för att dels få lägre tankvolym, dels få in fuktig luft i alla sina tryckluftsverktyg. Släng tanken och montera dit en ny. Du hittar begagnade tankar på Blocket men lättast är kanske att plocka tanken från någon skräpkompressor från Blocket.

Jag hämtar gärna. Bor i höör.
Min motor stannade. Har en fin tank.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.