Har ni tänkt infälld eller underlimmad diskbänk? Jag valde "lågbudget" i tvättstugan och fällde in en ho själv i laminatskivan. Det blev rätt irriterande med kanten som är bökig att hålla ren, vattenspill som inte enkelt går att torka ner i hon o s v. I köket i sommarstugan som vi håller på att renovera nu valde vi "lyxvarianten", d v s massiv hårdvaxoljebehandlad bänk med underlimmad ho direkt från fabrik. Det blev en helt annan sak även om givetvis prislappen blev en annan också.

Hur citerar man it-snubben inlägg?? Nåja copy paste duger:
"Jag tror att en massa 30-luckor kommer att se konstigt ut. Dessutom kommer man ändå alltid att vilja öppna bägge luckorna ändå.

Utöver detta kommer vänstra luckan på skåpet längst till höger alltid vara ivägen eftersom den öppnas mot dig.

Bäst tror jag det blir med genomgående 60-luckor. Vänsterhängd lucka på skåpet till vänster och bägge högra skåpen högerhängda."

Vi har idag liknande skåplösningar och det är så irriterande med dessa småluckor. Och precis som It-snubben skriver så blir det tokigt med luckan inne i hörnet som öppnas mot dig. Estetik i alla ära men tro mig ni kommer inte att gilla de där småluckorna när ni skall in i skåpen.

T
Myrlejon skrev:
Hur citerar man it-snubben inlägg??
Det sitter en liten knapp uppe i högra hörnet på varje inlägg där det står "Citera", tryck på den!

Nu har vi även kommit igång praktiskt med renoveringen, körde iväg kyl o frys till gästrummet igår och idag har jag rivet väggen där kyl och frysen ska byggas in.Åter till diskutionen...

Det låter som majoriteten röstar för att köra på 60 luckor istället för 30 luckorna. Vi har inte riktigt bestämt oss än, men det är väldigt bra synpunkter som kommit in.
Angående skåpet längst till höger så är vi medvetna om att det kan bli svårt att plocka in disk där, därför ska vi nog ha lite andra saker just där för att slippa just det problemet.

Sen tycker vi inte det finns någon bra platts för ett högskåpsskafferi, men vi tror nog att med den layout som vi har nu borde täcka upp våra behov nu och ett bra tag framöver. Och ja, vi äter Cornflakes men vi tror att dom paketen (den mindre varianten) får platts i skåpen över kyl/frys. Och om ni undrar så har vi givetvis samma skåp i köksön som på häll sidan.

Angående infälld eller underlimmad diskbänk så har vi nog mest tänkt på att ha en infälld som läggs i efter man sågat ett hål i bänkskivan, men det kanske inte är ett bra alternativ? Har Ikea någon annan lösning på detta eller klarar man själv att underlimma en diskbänk? Ska jag vara ärlig är jag inte så värst påläst angående just diskbänklösningar. Men jag har i alla fall förstått att Ikeas egna diskbänkar är inte av toppkvalite utan vi ska nog välja en Frank, Ifö eller liknande.

Nu har vårat kök varit klart i några veckor och jag har fotat lite för er som söker insperation och ideér. Så förhoppningsvis kan ni finna något här!

• 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 0.jpg
    Skapa konto
  • 2.jpg
    Skapa konto
  • 3.jpg
    Skapa konto
och här kommer några till!
Har ni några funderingar/frågor vad som visas på bilderna så är det bara att fråga, så ska jag försöka svara så snabbt jag kan!

• 5.jpg
    Skapa konto
  • 6.jpg
    Skapa konto
  • 9.jpg
    Skapa konto
  • 10.jpg
    Skapa konto
A
Det blev väl bra? (även om jag störs lite estetiskt över blandade vitvaror :) ) Är ni själva nöjda över skåpslösningen tillslut?

Ett kök i min smak, liknande kommer mitt att bli tror jag.
Blev nyfiken på golvet. Är det klinkers?
Ser ut som det laminatgolv från Alloc som jag tittat på.
Men nu har jag blivit rekomenderad klinkers istället... = beslutsångest.

T
Blev riktigt fint men även jag störs av att den vita diskmaskinen och mikron!

Jo visst är det Allocs laminat golv (Stone collection eller vad det hette) och vi är väldigt nöjda. Hur lätt som helst att lägga och några skarvar går ej att se om du inte ligger på knä och letar efter dom!

Angående dom blandade vitvarorna så har vi tänkt byta ut till en integrerad micron i framtiden, men just nu är pengarna slut. Diskmaskinen är inte ett så stort problem tycker vi, så den får nog vara kvar.

Vi är helt klart nöjda med skåpfördelningen ångrar inte att vi tåg skåp med en dörr..

Jag har tittat på massor av liknande golv, men detta var det som jag blev förtjust i.
Skitsnyggt är det :cool:

Tycker att det blev ett jättefint kök!!
Er planlösning liknar den som vi har funderat på! Om jag ser rätt så har ni två hörnskåp med snurror i. Stämmer det? Vad tycker ni om det? Jag e lite allergisk mot dessa skåp, men inser att det är svårt att utnyttja hörnen till fullo utan dem....

Ja det stämmer...och vi är helnöjda med dom två hörnskåpen med snurror i, kan delvis bero på att hörnena var nästintill outnyttjade innan ombyggnaden, så med hjälp av snurrona så rymmer dom ju grymt mycket.

vad gick köksskåpen på?

Vad är det för list mellan bänk och kakel?
... letar efter ngt precis i det stuket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.