Är dags för en badrumsrenovering.

Befintlig plastmatta kommer rivas ut och avloppet till det befintliga badkaret kommer bilas upp ur betongen för att flyttas till ett hörn i det lilla badrummet där en Dusch ska installeras istället.

Badrummet är på 1600mm X 1900mm i storlek så vi pratar om 3 kvm.

Vad som jag inte begriper mig riktigt på nu är vad för typ av Golvvärme jag ska inhandla.
Golvet under plastmattan är betong, kommer bli betong sen då bilningen av avloppet är gjord.

Färdiga kit från Ebeco är vad jag funderat på änsålänge, en matta dom har satt jag först och klura på men begrep inte alls hur det ska monteras.
Så tittar just nu på ett Kabel-kit från Ebeco ( https://www.elbutik.se/product.html/ebeco-cable-kit-200?category_id=781 )
Som jag förstår detta Kit så lägger man ut Kabel hur man behagar, för att komma runt avlopp, toastol osv.

Men ni som är mer inskolade i renoveringsvärlden kanske kan ge lite tips?
Skulle ett kit jag länkar med storleken 2.7kvm vara fungerbart?
Rekommenderar ni något annat Golvvärmepaket?

Uppvärmning idag är Radiator på fjärrvärme, den Radiatorn kommer åka ut och en Handdukstork kommer monteras på Fjärrvärmerören.

Hantverkare sköter allt så jag gör inget själv mer än att stå för Ytskikt/Möbler.

Tack på förhand.

Tag kontakt med elektrikern som ska göra jobbet med att lägga golvvärmen allra först och bestäm gemensamt om vad ni ska använda.
För du vet väl att man måste vara behörig elinstallatör för att lägga elgolvvärme.

• Gilla
Freddo26
  • Laddar…
elmont skrev:
Tag kontakt med elektrikern som ska göra jobbet med att lägga golvvärmen allra först och bestäm gemensamt om vad ni ska använda.
För du vet väl att man måste vara behörig elinstallatör för att lägga elgolvvärme.
Japp, det är jag medveten om och som jag skrev så kommer det hantverkare för hela kalaset så inget kommer göras själv :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.