4 134 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Ser detta ok och proffsigt ut??!!Fått helrenoverat ett badrum med belysning i tak och på spegelskåp.
Som redan nämnts, det vita skyddshöljet på båda kablarna ska ju in i dosan.
Sen kan man ju ifrågasätta varför inte dosan sitter på vägg?
Estetiskt hade det blivit bättre då den både täckt håltagningen i kaklet och täck-kanalen sett snyggare ut då den inte går hela vägen ner.
Och varför är det ett hål i en genomföring i dosan i framkant?
Estetiskt hade det blivit bättre då den både täckt håltagningen i kaklet och täck-kanalen sett snyggare ut då den inte går hela vägen ner.
Och varför är det ett hål i en genomföring i dosan i framkant?
Är det dumt också att fråga varför man vid totalrenovering valt att dra hälften utanpå?Krilleman skrev:
Som redan nämnts, det vita skyddshöljet på båda kablarna ska ju in i dosan.
Och varför är det ett hål i en genomföring i dosan i framkant?![]()
Absolut inte, det är en väldigt bra fråga däremot!AnneFi skrev:
Men jag är bara röris, inte elektriker.
Vad kan alla kablar tänkas gå till?
- Spegelskåpet är ju givet, men sen?
- Matning från vägg?
- Uppåt till spotlights?
Jag funderade på om de in i väggen går till en strömbrytare?Krilleman skrev:
Om matningen var från väggen borde väl dosan absolut suttit på hålet väl?
Ser t o m jag som inte är hantverkare på nåt sätt att det ser galet amatörmässigt ut, men frågan är har du nu några månader senare fått det åtgärdat?
Typiskt problem när man inte vet förutsättningarna innan,väldigigt viktigt att veta vad kunden har eller vill ha för något skåp ,eller spotlights,elanslutningar är olika beroende vad du vill ha,hade varit lätt att åtgärda innan om man vetat om mått på skåp ,mm hade räckt att kunden varit tydlig med sina grejor Hälsningar Elektriker
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
Va? Det är inte väldigt vanligt att det ser ut såhär, oavsett hur mycket kunden strulat med beställningar. Det FÅR inte ens se ut såhär enligt lag.S stefan57 skrev:Typiskt problem när man inte vet förutsättningarna innan,väldigigt viktigt att veta vad kunden har eller vill ha för något skåp ,eller spotlights,elanslutningar är olika beroende vad du vill ha,hade varit lätt att åtgärda innan om man vetat om mått på skåp ,mm hade räckt att kunden varit tydlig med sina grejor Hälsningar Elektriker
MVH Elektriker
Du missförstod nog mig,nej ingen bra installation,kablar ska gå med hela sin längd in i dosa,mm Jag tänkte mest på det ESTETISKA som kunnat vara mycket bättre från början Hälsningar ElektrikerS SueCia skrev:
Driver du med oss nu eller? Dosan sitter ju OVANPÅ skåpet. Skåpet satt alltså på plats när klåparen monterade. Hur skulle kunden kunna vara tydligare än så?S stefan57 skrev:Typiskt problem när man inte vet förutsättningarna innan,väldigigt viktigt att veta vad kunden har eller vill ha för något skåp ,eller spotlights,elanslutningar är olika beroende vad du vill ha,hade varit lätt att åtgärda innan om man vetat om mått på skåp ,mm hade räckt att kunden varit tydlig med sina grejor Hälsningar Elektriker