Eluttag monterat på kakelvägg med urdraget skydd och synliga elledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eluttag monterat på kakelvägg med öppna kablar, spegelreflektion av person fotograferande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Haha
Razerstar och 3 till
  • Laddar…
Nej det är inte ok, manteln på kabeln (det vita) ska gå in i dosan.
Sen är väl inte kabellisten så bra gjort heller, men mest estetisk.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Gör om gör rätt

• Gilla
Danielssnickeri
  • Laddar…
Krilleman
Som redan nämnts, det vita skyddshöljet på båda kablarna ska ju in i dosan.

Sen kan man ju ifrågasätta varför inte dosan sitter på vägg?
Estetiskt hade det blivit bättre då den både täckt håltagningen i kaklet och täck-kanalen sett snyggare ut då den inte går hela vägen ner.

Och varför är det ett hål i en genomföring i dosan i framkant? :thinking:

AnneFi
Krilleman Krilleman skrev:
Som redan nämnts, det vita skyddshöljet på båda kablarna ska ju in i dosan.

Sen kan man ju ifrågasätta varför inte dosan sitter på vägg?
Estetiskt hade det blivit bättre då den både täckt håltagningen i kaklet och täck-kanalen sett snyggare ut då den inte går hela vägen ner.

Och varför är det ett hål i en genomföring i dosan i framkant? :thinking:
Är det dumt också att fråga varför man vid totalrenovering valt att dra hälften utanpå?

Krilleman
AnneFi AnneFi skrev:
Är det dumt också att fråga varför man vid totalrenovering valt att dra hälften utanpå?
Absolut inte, det är en väldigt bra fråga däremot! (y)(y)

Men jag är bara röris, inte elektriker.

Vad kan alla kablar tänkas gå till?
  • Spegelskåpet är ju givet, men sen?
  • Matning från vägg?
  • Uppåt till spotlights?

AnneFi
Krilleman Krilleman skrev:
Absolut inte, det är en väldigt bra fråga däremot! (y)(y)

Men jag är bara röris, inte elektriker.

Vad kan alla kablar tänkas gå till?
  • Spegelskåpet är ju givet, men sen?
  • Matning från vägg?
  • Uppåt till spotlights?
Jag funderade på om de in i väggen går till en strömbrytare?

Om matningen var från väggen borde väl dosan absolut suttit på hålet väl?

Det känns som att de redan gjort om kopplingen en gång eller använt en begagnad dosa med tanke på hålet i genomföringen i framkant. Har något, typ lampa eller uttag, tillkommit i efterhand?

Ser t o m jag som inte är hantverkare på nåt sätt att det ser galet amatörmässigt ut, men frågan är har du nu några månader senare fått det åtgärdat?

Typiskt problem när man inte vet förutsättningarna innan,väldigigt viktigt att veta vad kunden har eller vill ha för något skåp ,eller spotlights,elanslutningar är olika beroende vad du vill ha,hade varit lätt att åtgärda innan om man vetat om mått på skåp ,mm hade räckt att kunden varit tydlig med sina grejor Hälsningar Elektriker

S
S stefan57 skrev:
Typiskt problem när man inte vet förutsättningarna innan,väldigigt viktigt att veta vad kunden har eller vill ha för något skåp ,eller spotlights,elanslutningar är olika beroende vad du vill ha,hade varit lätt att åtgärda innan om man vetat om mått på skåp ,mm hade räckt att kunden varit tydlig med sina grejor Hälsningar Elektriker
Va? Det är inte väldigt vanligt att det ser ut såhär, oavsett hur mycket kunden strulat med beställningar. Det FÅR inte ens se ut såhär enligt lag.
MVH Elektriker

Då kan man fråga vem som utfört monteringen? Tydligen någon helt utan kunskap inom området.

Är det möjligen TS?

En bild på insidan av dosan kan ju vara intressant.

S SueCia skrev:
Va? Det är inte väldigt vanligt att det ser ut såhär, oavsett hur mycket kunden strulat med beställningar. Det FÅR inte ens se ut såhär enligt lag.
MVH Elektriker
Du missförstod nog mig,nej ingen bra installation,kablar ska gå med hela sin längd in i dosa,mm Jag tänkte mest på det ESTETISKA som kunnat vara mycket bättre från början Hälsningar Elektriker

• Gilla
klimt
  • Laddar…
Anette nydahl Anette nydahl skrev:
[bild][bild]
Absolut inte!!!!

S stefan57 skrev:
Driver du med oss nu eller? Dosan sitter ju OVANPÅ skåpet. Skåpet satt alltså på plats när klåparen monterade. Hur skulle kunden kunna vara tydligare än så?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.