1 022 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hej
Jag ska spika panel i tak på grund av eldragningar i köket ,vill ha det i längdriktning som det gamla, blir sänkt med 45 mm reglar skruvar i det gamla bör väl hålla ? utan att leta upp reglar , eller. mvh
Hej på dig själv.björnuf skrev:
Du får berätta tydligare om vad du försöker göra. Tänker du t.ex. hänga ett nytt tak av gipsplattor och enbart fästa reglarna du hänger det i med 2mm skruv i ett gammalt Tretextak så kommer det inte att hålla.
Hej jag ska spika panel troligen gran ,i tvåtumsreglar ,panelen vill jag ha i längdriktning som den gamla ,tvåtums reglar skruvar jag i gamla panelen,men reglerna för den ligger väl på en meter isär , gammalt hus ,gamla panelen är väl ca 17 mm tjock,mvhA andersmc skrev:
Klicka här för att svara