850 läst ·
9 svar
850 läst
9 svar
Hej alla, God fortsättning på Julen. Bor i villa. Stopp i avloppet.
Fel tid på året att få stopp i avloppet, julaftons morgon tittade jag in i tvättstugan, lite panik ca 1cm vatten på golvet runt golvbrunnen. Nu fattar jag varför toan inte tömmer sig lika snabbt som vanligt, samma sak med diskbänken och handfaten i badrummet. Troligtvis har vattnet i tvättstugan kommit upp bakvägen ?
Nu till problemet, är det stopp inomhus eller utomhus ?. På juldagen ska jag titta på vattenlåset i golvbrunnen. Om den är täppt kan det bli som ovan beskrivet ?
// M@ts B
Nu till problemet, är det stopp inomhus eller utomhus ?. På juldagen ska jag titta på vattenlåset i golvbrunnen. Om den är täppt kan det bli som ovan beskrivet ?
// M@ts B
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 475 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 475 inlägg
Hej. Nej, golvbrunnen kan inte påverka det här.M Mats 900 skrev:Fel tid på året att få stopp i avloppet, julaftons morgon tittade jag in i tvättstugan, lite panik ca 1cm vatten på golvet runt golvbrunnen. Nu fattar jag varför toan inte tömmer sig lika snabbt som vanligt, samma sak med diskbänken och handfaten i badrummet. Troligtvis har vattnet i tvättstugan kommit upp bakvägen ?
// M@ts B
Du har ett stopp i avloppet och stoppet ligger bortanför golvbrunnen du pratar om. Tyvärr.
Utanför huset finns en spolbrunn.
Det billigaste är att fråga dom äldre grannarna i gatan dom har säkert råkat ut för samma någon gång och vet var brunnar är.
Kan du klara dig till måndag så slipper du flerdubbelt taxa. Ring kommunens dom vet vem man skall anlita, har även egen spoolbil.
Det billigaste är att fråga dom äldre grannarna i gatan dom har säkert råkat ut för samma någon gång och vet var brunnar är.
Kan du klara dig till måndag så slipper du flerdubbelt taxa. Ring kommunens dom vet vem man skall anlita, har även egen spoolbil.
Tack för bra tipsL Leif i Skåne skrev:
Idag kom spolbilen, efter en timme slamsugning i avloppsspolrör 1 meter från husväggen, nu är det bra flöde igen.. Men du får inte spola ner något annat än flytande, ej toa papper eller annat.... Under avspolningsröret finns ett nivårör som har hoppat isär, måste åtgärdas,
Gräva upp och lagas...... Stormen häromdagen rubbade Parabolen så nu ingen mottagning.
Tomten var inte snäll iår.
Gott nytt år på er. // M@ts
Gräva upp och lagas...... Stormen häromdagen rubbade Parabolen så nu ingen mottagning.
Gott nytt Mats. Livet ger och livet tar. Det där löser sig!M Mats 900 skrev:Idag kom spolbilen, efter en timme slamsugning i avloppsspolrör 1 meter från husväggen, nu är det bra flöde igen.. Men du får inte spola ner något annat än flytande, ej toa papper eller annat.... Under avspolningsröret finns ett nivårör som har hoppat isär, måste åtgärdas,
Klicka här för att svara