4 809 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Häva köp, hur formulera text
Företaget fortsatte ignorera ARN och besvarade dem efter tidsfristen löpt ut.
De skickade då massa tidsfördröjande information om att de måste vända sig till annan epostadress, annan person är ansvarig för dessa ärenden, ARNs mail inte gått fram ordentligt etc etc.
Allting företaget gjort i detta ärende handlar enbart om att skapa problem för oss som konsument, min upplevelse.
Då motparten dröjde hela tiden så tog vi en diskussion med tillverkaren, Daikin.
Det resulterade i att ett annat företag fick möjlighet att felsöka och åtgärda våra problem på garanti.
Vi fick en ny uteenhet installerad och det har fungerat felfritt sedan dess.
Ingen isbildning över huvud taget, lägre energiförbrukning, jämnare värme, kyla fungerar, mindre oväsen från utedelen etc.
Så mitt fortsatta tips är att inte köpa tjänster av Vi värmer Sverige AB om ni vill ha en problemfri vardag..
De skickade då massa tidsfördröjande information om att de måste vända sig till annan epostadress, annan person är ansvarig för dessa ärenden, ARNs mail inte gått fram ordentligt etc etc.
Allting företaget gjort i detta ärende handlar enbart om att skapa problem för oss som konsument, min upplevelse.
Då motparten dröjde hela tiden så tog vi en diskussion med tillverkaren, Daikin.
Det resulterade i att ett annat företag fick möjlighet att felsöka och åtgärda våra problem på garanti.
Vi fick en ny uteenhet installerad och det har fungerat felfritt sedan dess.
Ingen isbildning över huvud taget, lägre energiförbrukning, jämnare värme, kyla fungerar, mindre oväsen från utedelen etc.
Så mitt fortsatta tips är att inte köpa tjänster av Vi värmer Sverige AB om ni vill ha en problemfri vardag..
Du får åtminstone ge ditt värdelösa företag ett litet rätt.Njingan skrev:
Hej!
Produkten har fått två väsentliga fel.
Det första felet tog fyra lagningsförsök över en sex veckors period att åtgärda.
Det andra väsentliga felet är kvarstående efter två lagningsförsök och nu 14 veckor senare.
Vi sa att de måste byta ut alla produkter i installationen då de försökt laga problem så många gånger och de har bytt ut flertalet delar utan att problemen åtgärdas.
Deras svar var då att dem måste fortsätta med vidare diskussioner med tillverkaren om våra problem och att de återkommer.
Då gav vi dem två veckor att byta ut allt annars häver vi köpet.
Vi hävde köpet och de har inte lämnat någon respons. Vi gjorde en anmälan till ARN. Här är vi nu.
Med tanke på hur värdelösa de varit sedan februari då problemen startade har jag noll tilltro till företaget..
Mina farhågor har hitintills stämt, där av jag tror de kommer ignorera arn-anmälan.
Det räckte att byta utedel.
Synd att "Vi värmer Sverige" inte har kompetens och gör livet besvärligare för konsumenter.
Hej!lunnabo skrev:
Faktiskt inte,, vi fick ingen kyla denna sommar heller.
Vi slog på kyla, fungerade i 2h sedan la maskinerna av.
Fick felkoder som inte installatören hade i sina felkodslistor och heller inte fanns i manualen.
Vi har nu väntat i 8 veckor på reservdelar.
Så detta är nog den sämsta luftvärmepump som gått att köpa för pengar…
Klicka här för att svara