Jag hade nog tyckt att insynen från tredje våningen hade varit störande.Vanbeasten skrev:Ja, så skulle jag tolka det. Du har undersökt fastigheten och omständigheterna kring fastigheten och upptäckt att byggnationen på tomten bredvid inte överensstämmer med förutsättningarna som förmedlats. Alltså har du rätt att häva avtalet.
Men har du också kollat hur mycket ett trevåningshus höjd skulle påverka er fastighet och antalet soltimmar året om? Jag har ett trevånings parhus (vars höjd räknat från gatunivå är 14 meter) ca 12-15 meter från mitt hus i sydostläge och det påverkar inte antalet soltimmar ett dugg. Påverkan är ännu mindre i sydläge eftersom solen står än högre.
Det låter alltid värre än vad det är i verkligheten, så tänk igenom beslutet en gång till, om ni verkligen gillar huset och läget.
Sen kanske man skall se möjligheterna, om man nu godkänt ett trevåningshus bredvid borde det ju vara öppet för att själv bygga tre våningar.
Insynen får man såklart ta med i beräkningen. Men det är olika hur man påverkas av sådant. Jag stör mig inte på sånt, då hade jag inte valt att bo i ett tätbebyggt område.kindvall skrev:
Uppdatering för de som undrar hur det gått.
Vi har nu hävt köpet, inga som helst problem. Vi skrev till säljare och mäklare att vi ville bryta och sen en kort sammanfattning varför. Fanns inget krav på detta men vi kände att det kunde vara schysst mot säljaren att berätta varför.
Tack för all hjälp och engagemang!
Vi har nu hävt köpet, inga som helst problem. Vi skrev till säljare och mäklare att vi ville bryta och sen en kort sammanfattning varför. Fanns inget krav på detta men vi kände att det kunde vara schysst mot säljaren att berätta varför.
Tack för all hjälp och engagemang!
Klicka här för att svara