Hej!

Har köpt Harvias rökfärgade glasdörr för ca 1600 kr och ska ha ett glasparti med samma färgton bredvid för att få in än mer ljus från källarfönstret som tyvärr är inne i bastun.

1. Någon som vet hur man beställer rökfärgat glas så man får samma "ton". Finns det någon standard.

Jag fick en provbit av glasmästaren men tycker den är ljusare än dörren.

2. Hur monterar man denna glasskiva? Min tanke var bara en trälist men lägger mot och spikar ytterligare än på andra sidan eller ska man sätta någon gummilist runt om. Själva glaset blir ca HxB 190x40 cm.

//Erber :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.