Alltid valt ”sidenmatt” då jag tycker den ger ett mjukare intryck.Johan Enander skrev:
Trasorna är sådana man kan köpa i säck - dvs gamla sönderklippta kläder.
Applicera rikligt är mitt tipps och torka in det i materialet - Ränder kan ju bara uppstå om du applicera med pensel i samma riktning som ränderna.
Låter mer som att det är en rand i materialet?!
Jag slipar alltid av hela möbeln med tex P180 papper innan behandling....
Så alltid p180, även på Valchromat?
Hej,slacker skrev:
Slipat av och byt till Osmo HVO, vilken skillnad! Men ränderna syns fortfarande så du har nog rätt att det är ifrån tillverkningen. Har du haft samma problem? Lösning?
//Johan
Klicka här för att svara