Är det meningsfullt att försöka ge sig på att löda ihop detta med en gasolbrännare och silverlod eller är det dömt att misslyckas?
Ser ut som nån slags gjutgods som är silverpläterat. Finns inget värde i brödstället utöver ett visst affektionsvärde. Eller kan man tänka sig nåt slags superlim/kemisk metall? Är ju ingen enorm belastning handtaget kommer att utsättas för.
Ser ut som nån slags gjutgods som är silverpläterat. Finns inget värde i brödstället utöver ett visst affektionsvärde. Eller kan man tänka sig nåt slags superlim/kemisk metall? Är ju ingen enorm belastning handtaget kommer att utsättas för.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Kanske du kan göra ett gängat hål i handtaget och sen en liten bult underifrån?
Kemisk metall och lim tror jag inte alls på. Möjligen hårdlödning men det har jag ringa erfarenhet av.
Fint ställ.
Kemisk metall och lim tror jag inte alls på. Möjligen hårdlödning men det har jag ringa erfarenhet av.
Fint ställ.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Gasol är tveksamt om det blir tillräckligt varmt, dessutom kommer det att missfärgas.
Jag tipsar också om att borra och gänga handtaget och en skruv genom bågen.
Protte
Jag tipsar också om att borra och gänga handtaget och en skruv genom bågen.
Protte
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Hur tjockt är materialet? Det ser ut som runt 10 mm och det räcker ju för m3 eller m4 utan problem..
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Ser ut att vara hårdlött tidigare men det gjordes nog innan ytbehandlingen..........Ska man löda igen så kommer det nog inte se så roligt ut runt lagningen........
Borra och gänga för skruv underifrån måste fungera utmärkt. Låt ytan vara som den är så är det ju självlåsande.
Borra och gänga för skruv underifrån måste fungera utmärkt. Låt ytan vara som den är så är det ju självlåsande.
I första hand skulle jag nog också rekommendera att borra och gänga.
I andra hand epoxy, svårt att få riktigt hållbart på en så liten yta utan att det syns utanför.
Men det absolut bästa är nog en ordentlig hårdlödning trots allt. Men då kommer du behöva göra om silverplätteringen efteråt och då är det ju lika bra att lämna in till någon hantverkare typ silversmed för att få det "rätt från början".
Frågan är väl hur mycket affektionsvärdet är värt?
I andra hand epoxy, svårt att få riktigt hållbart på en så liten yta utan att det syns utanför.
Men det absolut bästa är nog en ordentlig hårdlödning trots allt. Men då kommer du behöva göra om silverplätteringen efteråt och då är det ju lika bra att lämna in till någon hantverkare typ silversmed för att få det "rätt från början".
Frågan är väl hur mycket affektionsvärdet är värt?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Fråga runt efter en pelarborrmaskin, det blir aldrig bra för hand...
Som så många gånger förr tog jag detta som ett tillfälle att utöka verktygsparken. Clas Ohlson kör kampanj och därmed kändes en Bosch PBD 40 plötsligt motiverad (via Hornbachs prisgaranti).
Lite besvärligt att sätt upp handtaget, men slutet gott allting gott. Blev en utmärkt lösning och ska bara införskaffa en försänkt skruv så syns lagningen knappt.
Lite besvärligt att sätt upp handtaget, men slutet gott allting gott. Blev en utmärkt lösning och ska bara införskaffa en försänkt skruv så syns lagningen knappt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto