Är det någon som vet var man kan få tag i billigt härdat glas.Jag har kollat med en lokal glasmästare och han skulle ha 1350/kvm........Finns det någonstans på nätet där det går att få tag i eller kan man köpa begagnat.Jag har tänkt att ha det som räcke till ett loft

Tacksam för svar/terese

N
Härdat glas är dyrt därför att det inte går att behandla.
Utan det måste först skäras till och sedan härdas.
Men om du kan tänka dig varierande mått så kan man hitta gamla bordsskivor,hyllor eller skåpdörrar på loppmarknader.

Kolla med glasmästaren vad han tar för plexiglas. ;)

N
Plexiglas är nog hållbart men det blir så fort repigt och då ser det inte speciellt snyggt ut. Det är dessutom ganska dyrt.
Skulle inte rekomendera det om det är något man skall se på.

Niq skrev:
Plexiglas är nog hållbart men det blir så fort repigt och då ser det inte speciellt snyggt ut. Det är dessutom ganska dyrt.
::) Ta bilrutor (=sidorutor el. kombibakrutor) från skroten. Vill du ha större inglasning, så ta sidorutorna från en buss. ;)

Buss.......Hemma där jag bor(sthlm) Har de flesta bussfönster käcka budskap inristade typ: ZYGF, ELLI, MOPZ kombinerat med ett o annat WAZZZZAAAP. Men vad vet jag....det kanske skulle liva upp, man kanske kan låta barnen rista in nåt fint ;D

N
Om man tar glas från en buss så skall man ta det inre glaset (bussar har oftast isolerglas) för det yttre är för det mesta färgat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.