12 051 läst ·
19 svar
12k läst
19 svar
Hård, tålig, billig och tunn plast?
Jag behöver skruva fast två saker. Ska visa ungefär vad jag menar:

Den röda grejen behöver jag skruva dit. Alternativt att jag limmar men vill helst att det ska sitta som sten.
Hur som, det var en dålig beskrivning på bilden.. men viktigt man kan skruva.

Den röda grejen behöver jag skruva dit. Alternativt att jag limmar men vill helst att det ska sitta som sten.
Hur som, det var en dålig beskrivning på bilden.. men viktigt man kan skruva.
Redigerat:
Okej. Tror visserligen jag kommer föredra skruv eftersom bordet har en lite annorlunda konstruktion. Men du känner inte till ett material som uppfyller alla mina krav eller i alla fall dom viktigaste, billigt, ca 1 cm tjocklek, kan även finnas i tjockare storlekar, plast, går att skruva i utan att det spricker. Tror ärligt talat jag kommer lösa det med att det inte går i kras om jag man har lite för mycket tyngd på det med rätt placering av benen.
Förstår detta kan låta som en lite konstiga frågor men det är inte ett vanligt bord med 4 ben direkt.
Tack för er hjälp hittills.
Förstår detta kan låta som en lite konstiga frågor men det är inte ett vanligt bord med 4 ben direkt.
Tack för er hjälp hittills.
Så länge du inte beskriver mer vad du försöker tillverka så kan du bara få sporadiska idéer.
Bara en sån sak som du säger att du ska skruva... Menar du tex med eller utan mutter, varför funkar inte limning?
Vilka laster från ovansidan resp sidan, hur har du tänkt dig med benen osv osv....
Ska man bygga något udda måste man se till hela konstruktionen både från hållfastighet och från utseende.
Bara en sån sak som du säger att du ska skruva... Menar du tex med eller utan mutter, varför funkar inte limning?
Vilka laster från ovansidan resp sidan, hur har du tänkt dig med benen osv osv....
Ska man bygga något udda måste man se till hela konstruktionen både från hållfastighet och från utseende.
Jag förstår. Men jag bygger ett bord gjort för en person inte fler. Letar som sagt efter plastmaterial som kan uppföljer mina behov, dvs man ska kunna skruva in en skruv i det och det är billigt och hyfsat tunt.
Du sa tidigare skivan kan spricka om den bänds för mycket, dvs behövs en hårdare plast eftersom jag inte vill ha det allt för böjbart. Visserligen får jag skylla mig själv om jag bänder sönder det och det tror jag inte jag kommer åstadkomma.
Tacksam för svar.
Du sa tidigare skivan kan spricka om den bänds för mycket, dvs behövs en hårdare plast eftersom jag inte vill ha det allt för böjbart. Visserligen får jag skylla mig själv om jag bänder sönder det och det tror jag inte jag kommer åstadkomma.
Tacksam för svar.
Redigerat:
Klicka här för att svara