Hej

Ska bygga upp ett vind/(lågt buller) skydd på altanen, varje fönsterskiva ska vara ca 2.5m*0,7m. Lokala glasmästaren ska för 4mm härdat ha runt 3700kr... = inget vindskydd..

Tänkte höra om det finns tips vart man kan beställa härdat glas på nätet, bor i Stockholm men kan lätt köra runt mälardalen och hämta (alt. rimlig transportkostnad).

Har vid sökning på nätet bara hittat en leverantör, men dom hade saftiga transportkostnader, men å andra sidan kostade härdat 4mm glas runt 500kr/m2, så det kanske vägs upp..

Tips på bra leverantörer?

/ OpZ

Jag köpte till jobbet 2500X1000 för ca 1500kr/skivan. Vi köpte mycket så visst var priset pressat, men ändå... Växjö glasmästeri är företaget, som är verksamt i Småland, men kolla runt bland planglastillverkarna. De borde kunna fixa ett bättre pris. I Småland har vi GFAB, de kanske kan leverera till Sthlm?

Redigerat:
* 6 mm härdat glas.

Redigerat:
Glasnet.nu brukar ha bra priser och bra frakt.

Ska 4 mm verkligen räcka tror du med 2,5 meter i längd?

Glasnet var det företaget jag hittade, men frakten låg på 1250kr... (500 emballage, min 750 frakt). men glaset var föredömligt billigt. Får ju givetvis räkna på totalsumman, men nyfiken på alternativ, gärna med upphämtning i mälardalen alt billigare frakt..

Kommer bygga en väldigt stabil ram runt varje ruta, men om det blir glasnet så man ju alltid gå upp till 6mm för marginellt högre pris. har ingen direkt erfarenhet, men såg att uterumsleverantörer körde 4mm till 2m*0,7m, därav min tanke på 4mm.

N
Om jag kommer rätt ihåg så har fasadglas egen härdglasugn om det sedan betyder att dom är billigare har jag ingen aning om.

4 mm härdat räcker om du har en ram runt om.

Kolla med Tullinge-Bromma glas i Spånga.

Tullinge-Bromma glas skulle ha nästan 1400kr / m2 för 4mm... Imponerande att vara 3ggr dyrare än en nätleverantör. Borde finns en stor marknad för glas om påslagen är i den klassen..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.