34 359 läst ·
29 svar
34k läst
29 svar
Har snickaren rätt om Westerbergs bubbelbadkar?
Jag har ett Westerberg badkar som jag satte in när vi byggde för 5 år sedan. Funkar bra, förutom att upphängningen till plastfronten är klen så att fronten ofta ramlar av.
Visst låter det när man kör bubblor, men jag har inte tänkt på att det skulle vara extremt högt jämfört med andra kar jag testat. Har en enkel modell med bubblor bara från sidomunstycken.
Jag badar oftast max en halvtimma och då behövs ingen värmare. Badar jag längre blir huden rutten.
Är nöjd med mitt Westerberg kar iaf. Det ser fint och fräscht ut fortfarande och fungerar som det ska. Mer begär jag inte.
Visst låter det när man kör bubblor, men jag har inte tänkt på att det skulle vara extremt högt jämfört med andra kar jag testat. Har en enkel modell med bubblor bara från sidomunstycken.
Jag badar oftast max en halvtimma och då behövs ingen värmare. Badar jag längre blir huden rutten.
Är nöjd med mitt Westerberg kar iaf. Det ser fint och fräscht ut fortfarande och fungerar som det ska. Mer begär jag inte.
Hade ett Westerberg en gång, totalt SKRÄP! Skulle vara självdränerande vilket det inte var. Efter något år lossnade alla slangar som var limmade mot glasfibret vilket gjorde att det stod kopiösa mängder vatten kvar i dom. Karet lät dessutom så högt att man ej kunde samtala vid fullt ös. Vattenblandare lossnade osv...
Har PRECIS samma erfarenhet som ovan...Vivi Claesson skrev:Jag har köpt ett Westerbergs Motion för 35 000:- och det verkar vara riktig skitkvalitet med munstycken som skruvar ur sig, pneumatiska slangar som lossnar, 3-4-5 personer i kundtjänsten som beskriver fel modeller när man ställer frågor... Bruksanvisningen som medföljde gällde en massa modeller men inte min... Felsökningen när en slang hade lossnat under karet tog över en vecka för att ingen visste hur karet fungerade... Och nu är det något elektriskt fel.
Har också samma erfarenhet av Svedbergs som ovan. Jag har köpt lite saker av dem för vi har renoverat två badrum senaste året och VARJE beställning har blivit fel! När grejerna väl är på plats är de snygga, dock...
Bottenmunstycken som skruvar ur sig som man sedan skär upp halva rö... på.
Slangar som hoppar ur, igår sprutade badkaret ner hela badrummet, skithusrullen (även den extra), bastun OCH mina nya kallingar jag just tagit fram.
Luftmunstyckena i botten sätter igen sig hela tiden trots att jag enligt instruktion efter varje bad låter pumpen blåsa dem rena, fick då rådet av den tekniker vi hade hemma att plocka väck munstyckena efter varje bad och rensa dem med en knappnål. Det var bara det att han skruvade åt dem stenhårt för att de inte skulle skruva upp sig, så nu går de över huvud taget inte att få väck...
Jag anser att vi betalt 10.000:- per FUNGERANDE badtillfälle (3 ggr), hela familjen hade kunnat åka utomlands för den summan och fått bada BETYDLIGT mer.
Nähä, dags att slå en pling till deras morgonpigga serviceavdelning igen som öppnar klockan 13...
Mitt råd, köp ett kinabad, samma kvalitét till en tredjedel av priset!
Jag har också ett casper fast ett avlångt som köptes för 4 år sen, nu använder jag den inte så extremt mycket så jag har väl inget att klaga över mer än att kontramuttrarna till kranarna lossar lite då och då så man måste klämma runt handen och fixa. Men, det första som hände när jag fått det på plats var att glaset till belysningen i karet var trasigt samt att när inte fronten var på sp var den en "reva" på 0,5 cm bred och 5 cm lång som man såg från insidan på karet tack vare att ljuset gick igenom. Det var iofs inga problem att få reservdelar, dom skickade glaset och lite glasfiber smet och några lagom stora glasfiberdukar så jag kunde laga.Linkan222 skrev:Själv köpte jag ett Casper hörnbubbelkar. Gick på ca 10000 för 5 år sen. Det var ganska billigt då. Efter ett år sprack vredet som man öppnar och stänger avloppet med. Försökte ringa Casper men fick bara höra öppettider vilken tid jag än ringde. Åkte till K-rauta där jag köpt det. "Jaså ett Casper kar, vi har en hel pärm med reklamationer men dom har gått i konkurs" Så jag fick tydligen vad jag betalade för. Hade tur ändå som bara hade ett trasigt vred. Många kunder hade trampat igenom botten på sina och många hade fått kar som pumpen inte gick i. Ingen fick ersättning för sina reklamationer...
Hjälpte en kompis att bära in hans betydligt dyrare badkar och det vägde väl nästan dubbelt så mycket som mitt tack vare att plasten var nästan dubbelt så tjock och fler ben och stag under.
Min erfarenhet av billiga badkar...
Anledningen till att jag fixade själv berodde på att deras servicesnubbe i området hade fullt upp så jag kanske var tvungen att vänta i upp till sex veckor:S och då kom det fram att jag var elektriker och kunde utan problem fixa lampan och glaset, efter lite mer samtal så undrade hon om jag inte var intreserad att ta servicen i Uppland-Stockholm (hade startat eget ett år tidigare) så det tyckte jag väl att jag kunde.
Sen kom problemena, första två månaderna hade jag kanske ett uppdrag i vecka från dom och det var ju alldeles lagom då jag hade div andra jobb också men en dag när jag kom till kontoret hade jag 23 fax med en serviceorder på varje fax. Det var precis alla fel som kan finnas (nästan uteslutande deras hörnkar och duschkabiner)Det var alla möjliga fel som att avloppsanslutningen hade så mycket silikon att det var hål som inte var större än en halv 50 öring, många elektronikboxar som pajjat eller aldrig funkat, slangar som hoppat ur anslutningarna, på en hade belysningen hoppat ur med glas och hela insatsen så allt vatten runnit ut och gått över trösklen och ut ur badrummet. Så köp inte en casper, varken ny eller begagnad (tillverkaren heter Örestads sanitetsfabrik) så håll utkik efter det för dom kan ju sälja något nytt märke.
Jag avbröt samarbetet med dom hösten 06 och sen framåt jul så hörde jag att dom konkat.
Men...jag måste tilläga att ironiskt nog så funkar mitt kar perfekt förutom kontramuttrarna men elektronik, självsaneringen och allt annat är perfekt
Alla andra kanskeRrrrr skrev:
Vi funkar nog så ganska ofta att vi hittar fel och ursäkter väligt lätt men sällan lösningar....i alla fall under samma samtal.
Men, om man går lite efter priser och "lyxighet" i butiker så ligger väl svedbergs och ifö bra till.
VI tycker att neptuns badkar är väldigt bra, robusta och med fin kvalitet. Är tysta också när vi kör på båda pumparna. Men visst, det kostar ju mer än det dubbla mot vad trådskaparen betalade....Rrrrr skrev:
I resten av badrummet har vi Ifö Sign toastol, funkar bra, och hafa ellips badrumsinredning, också bra.
Haddukstorken är en dryson flex. Skitbra
/H och F
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Vi har Svedbergs Viva I massagebadkar.
Ett helt otroligt badkar som är robust och format så man sitter mkt skönt i det. Det känns verkligen som det är kvalité i detta kar. Tror dock de slutat tillverka det numera, kanske berodde på priset, det kostade 50 000kr i listpris med inbyggd blandare. Vi köpte det dock lite billigare.
Dessutom kan man byta alla jets mm om de skulle gå sönder, det kan man inte i alla billiga kar så ni tänker på det.
Ett helt otroligt badkar som är robust och format så man sitter mkt skönt i det. Det känns verkligen som det är kvalité i detta kar. Tror dock de slutat tillverka det numera, kanske berodde på priset, det kostade 50 000kr i listpris med inbyggd blandare. Vi köpte det dock lite billigare.
Dessutom kan man byta alla jets mm om de skulle gå sönder, det kan man inte i alla billiga kar så ni tänker på det.
Vi är faktiskt helt nöjda med vårat Westerbergs Norden De-luxe, kors i taket! Vet inte om de här nyare karen kanske är bättre, utan en massa munstycken i botten och så. Vårat kar är också bra mycket tystare än kompisens tre år gamla märkeskar som har luftkompressor (något man gott ifrån enligt vår säljare). Vårt är dock bara sex månader, peppar peppar....
Håller med jag svettas ännu efter en timme (värmare? Jag hade dött)...brukar inte stå ut längere. Jag har massage + bubbel. Gillar bubblorna när man blir varm de känns som kalla droppar underifrånB Bambi skrev:
Kina-kar. Rektangulärt och väldigt snyggt än idag. På sin tid fanns det inga lika snygga eller finesspäcksde kar i Sverige så mycket importerades av småfirmor. Av en del av dem blev det dagens firmor, men jag tror att karen fortfarande görs i Kina...oavsett silkespapper ;-)
Klicka här för att svara