18 563 läst ·
52 svar
19k läst
52 svar
Har ni slutat klippa gräset?
Uppsalatrakten. Kör klipparen just nu, antagligen för sista gången denna säsong.
Växer riktigt långsamt nu, var väl minst 2 veckor sedan förra klippningen.
Ska försöka hacka upp löv och gräs ordentligt nu, så maskarna får lite att jobba med.
Växer riktigt långsamt nu, var väl minst 2 veckor sedan förra klippningen.
Ska försöka hacka upp löv och gräs ordentligt nu, så maskarna får lite att jobba med.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Tog in min Worx 790E.1 i förrgår (kronobergs län). Inte ägnat den en tanke på många veckor men nu tyckte jag nästan litet synd om den när jag såg den idogt klafsade runt med hjulen helt igenmurade av halvruttna höstlöv och gammal fallfrukt... finns inget mer att klippa och den kan inte klippa ner höstlöv som en vanlig bensinklippare.
Dags att komma in i värmen, få litet rengöring/omvårdnad och vila upp sig till nästa säsong
Dags att komma in i värmen, få litet rengöring/omvårdnad och vila upp sig till nästa säsong
Tog in min robotklippare i måndags. Klarar nog hela vintern nu utan klippning. (Södra Uppsala län).
Plockade in den för en vecka sedan, tyckte det räckte då. Men sen kom regnet och gräset tog fart igen så när jag krattade lite löv idag så inser jag att det kommer behövas en klippning till, men det får vänta tills alla löven är nere.
Klicka här för att svara