13 572 läst ·
22 svar
14k läst
22 svar
Har ni nåt omdöme på Leksandsdörren?
Ja, våra fönster kommer ju att vara större... Har faktiskt funderat på att dutta lite vit färg på skruvarna om jag fortsätter störa mig på dem efter att dörren suttit uppe en stund!A Andreas_jti skrev:
Hej
Sent svar på din fråga om Leksandsdörren.
Jag vet inte om jag bara har haft otur men nu är det dax att byta vår pardörr för andra gången på ca 2,5 år pga. dålig ytbehandling.
Reklamationshantering är usel, första gången tog det ca 4 månader innan de bemödade sig att besikta dörren, efter att jag några månader in mailkorrespondensen uttryckt mig så illa att jag skämdes.
Andra gången gick det snabbare, dock efter ett försök att "glida undan" och bolla frågan till färgleverantören.
Utan tvekan borde det vara deras ansvar att kvalitetskontrollera ytbehandlingen.
Jag som kund har inget att göra med deras leverantörsrelation
Vis av erfarenhet stod jag på mig direkt och har senare fått bekräftat att de byter dörren ytterligare en gång.
Dålig ytbehandling se bifogad videosnutt
/Bernt
Jag vet inte om jag bara har haft otur men nu är det dax att byta vår pardörr för andra gången på ca 2,5 år pga. dålig ytbehandling.
Reklamationshantering är usel, första gången tog det ca 4 månader innan de bemödade sig att besikta dörren, efter att jag några månader in mailkorrespondensen uttryckt mig så illa att jag skämdes.
Andra gången gick det snabbare, dock efter ett försök att "glida undan" och bolla frågan till färgleverantören.
Utan tvekan borde det vara deras ansvar att kvalitetskontrollera ytbehandlingen.
Vis av erfarenhet stod jag på mig direkt och har senare fått bekräftat att de byter dörren ytterligare en gång.
/Bernt
Oj! Vilken otrolig jobbig sits att hamna i, förstår att du inte känner för att rekommendera dem. Tack för att du delade med dig, ser helt klart ut som dålig ytbehandling på dina dörrar men annars var de väldigt vackra!B Bernt Ö97 skrev:Hej
/Bernt
Jag kan bara hålla tummarna att vi har lite bättre tur, i slutändan köpte vi 2 ytterdörrar från dem. Än så länge är vi nöjda i alla fall....
CarroCarro_D skrev:
Oj! Vilken otrolig jobbig sits att hamna i, förstår att du inte känner för att rekommendera dem. Tack för att du delade med dig, ser helt klart ut som dålig ytbehandling på dina dörrar men annars var de väldigt vackra!
Jag kan bara hålla tummarna att vi har lite bättre tur, i slutändan köpte vi 2 ytterdörrar från dem. Än så länge är vi nöjda i alla fall....
Jag kan bara rekommendera att ni är uppmärksamma på eventuella färgsläpp.
Det börjadet runt låsbeslaget med små märken från nyckelknippan. Syns på videoklippet.
Det var lika båda gångerna, 2 års mellanrum så det är sannolikt ingen slumpmässigt engångshändelse.
Får ni problem, stå på er..
/Bernt
Tackar, ska absolut hålla utkik!B Bernt Ö97 skrev:Carro
Jag kan bara rekommendera att ni är uppmärksamma på eventuella färgsläpp.
Det börjadet runt låsbeslaget med små märken från nyckelknippan. Syns på videoklippet.
Det var lika båda gångerna, 2 års mellanrum så det är sannolikt ingen slumpmässigt engångshändelse.
Får ni problem, stå på er..
/Bernt
Min erfarenhet av Leksandsdörren är inte bra.Carro_D skrev:
Hejhej,
Dags att byta båda ytterdörrarna och hittat 2 fina modeller från Leksandsdörren. Men det handlar om mycket pengar och det finns ingen utställning i min närhet så man får känna och titta på dörren.
Nån här på forumet som har en Leksansdörr som kan visa bild och berätta om de är nöjda? Känns de tunga och rejäla? Ser färgen "plastig" ut?
Vi har tittat på modellerna Karlsarvet och Granberg som vi tror passar bra i vårt hus från 1919. Blir dock fundersam då det är utanpåliggande spröjs och inte linoljemålade
Ytbehandlingen var dålig , färgen släppte, och kundservice urusel när jag reklamerade dörren.
Lång handläggningstid, då de hänvisade till sin färgleverantör som inte "svarat".
Problemet lades altså i mitt knä.
Efter drygt 6 månader och VD-besök hos oss på plats togs beslut om byte av dörrblad och ommålning av karm för att slippa omfattande arbete med salningar.
Dock var den "nya" dörren i samma dåliga utförande., som tidigare.
Samma procedur igen, ytterligare ca 4 månader, byte av dörrblad, som trots "proffsmontetrng" av egen personal "skramlar", speciellt skramlar låskistan, den verkar vara i enkelt plåtigt utförande.
Jag har inte reklamerat "skramlet", orkar inte mer.
Givetvis kan ytbehandlingen vara bättrr nu men mitt val är att välja annan leverantör.
Tack för återkoppling. Tråkigt när man betalar så mycket pengar för en dörr.B Bernt Ö97 skrev:Min erfarenhet av Leksandsdörren är inte bra.
Ytbehandlingen var dålig , färgen släppte, och kundservice urusel när jag reklamerade dörren.
Lång handläggningstid, då de hänvisade till sin färgleverantör som inte "svarat".
Problemet lades altså i mitt knä.
Efter drygt 6 månader och VD-besök hos oss på plats togs beslut om byte av dörrblad och ommålning av karm för att slippa omfattande arbete med salningar.
Dock var den "nya" dörren i samma dåliga utförande., som tidigare.
Samma procedur igen, ytterligare ca 4 månader, byte av dörrblad, som trots "proffsmontetrng" av egen personal "skramlar", speciellt skramlar låskistan, den verkar vara i enkelt plåtigt utförande.
Jag har inte reklamerat "skramlet", orkar inte mer.
Givetvis kan ytbehandlingen vara bättrr nu men mitt val är att välja annan leverantör.
Klicka här för att svara