Hejhej,
Dags att byta båda ytterdörrarna och hittat 2 fina modeller från Leksandsdörren. Men det handlar om mycket pengar och det finns ingen utställning i min närhet så man får känna och titta på dörren.
Nån här på forumet som har en Leksansdörr som kan visa bild och berätta om de är nöjda? Känns de tunga och rejäla? Ser färgen "plastig" ut?
Vi har tittat på modellerna Karlsarvet och Granberg som vi tror passar bra i vårt hus från 1919. Blir dock fundersam då det är utanpåliggande spröjs och inte linoljemålade
Dags att byta båda ytterdörrarna och hittat 2 fina modeller från Leksandsdörren. Men det handlar om mycket pengar och det finns ingen utställning i min närhet så man får känna och titta på dörren.
Nån här på forumet som har en Leksansdörr som kan visa bild och berätta om de är nöjda? Känns de tunga och rejäla? Ser färgen "plastig" ut?
Vi har tittat på modellerna Karlsarvet och Granberg som vi tror passar bra i vårt hus från 1919. Blir dock fundersam då det är utanpåliggande spröjs och inte linoljemålade
Vi har Leksandsdörren Granberg hemma och vi är mycket nöjda. Jag upplever inte dörren som plastig utan det känns som kvalitet. Vi har samtidigt haft snickar per dörr och Leksandsdörren kändes bättre än den. Vi har inte haft dörren så länge så det är svårt att säga hur kvaliten är över tid.Carro_D skrev:
Hejhej,
Jag skulle ändå rekommendera dig att leta upp en återförsäljare för att se dörren innan du bestämmmer dig, det minskar risken för att du ska bli missnöjd.
Redigerat:
Tack för svaret! Låter ju iaf lovande att du är mer nöjd med Leksandsdörren istället för en snickardörr. Det är vårt alternativ 2 nämligen.
Ja, vår återförsäljare i stan har ingen visning av dörren. Han vi först pratade med sa att de inte var återförsäljare av dörren tills vi poängterade att enligt Leksandsdörrens hemsida var dom det Måste kanske se mig runt och hitta en nära stad med visning av dörrarna !
Ja, vår återförsäljare i stan har ingen visning av dörren. Han vi först pratade med sa att de inte var återförsäljare av dörren tills vi poängterade att enligt Leksandsdörrens hemsida var dom det Måste kanske se mig runt och hitta en nära stad med visning av dörrarna !
Vi hade lite kvalitetsproblem med snickar-per dörren (den svällde) men bortsett från det såg den väldigt bra ut.Carro_D skrev:
Tack för svaret! Låter ju iaf lovande att du är mer nöjd med Leksandsdörren istället för en snickardörr. Det är vårt alternativ 2 nämligen.
Vi har en Leksandsdörr, Nålberg, färgen ser inte plastig ut.
Det är en gedigen dörr, Byggmax dörrarna på garaget är väldigt mycket lättare.
Kan fota färgen (vit NCS S0502-Y) imorgon i dagsljus.
Det är en gedigen dörr, Byggmax dörrarna på garaget är väldigt mycket lättare.
Kan fota färgen (vit NCS S0502-Y) imorgon i dagsljus.
Här kommer några foton, hoppas du ser det du är ute efter.
Säg till annars så ska jag försöka ta bättre bilder.
Säg till annars så ska jag försöka ta bättre bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack så mycket för bilderna! Ser helt klart ut som en rejäl och fin dörr. Lutar helt klart mot en beställning men ska höra med omgivningen också om nån i min närhet har en dörr jag kan få komma och peta påFredrikR skrev:
Uppdatering: jag hittade en återförsäljare i området som hade utställning. De hade tom modellen Granberg som vi intresserad av! Dörren var jättefin och vi ska nog lägga beställning på måndag.
En sak jag tyckte var mindre vackert var de stora skruvarna på insidan av dörren kring fönsterramen. Det förstör "sekelskifteskänslan" på dörren. Känns som detta borde gå att göra snyggare när dörren kostar en hel del?
En sak jag tyckte var mindre vackert var de stora skruvarna på insidan av dörren kring fönsterramen. Det förstör "sekelskifteskänslan" på dörren. Känns som detta borde gå att göra snyggare när dörren kostar en hel del?
Vi har 4 skruv i varje småruta, men de smälter nog in bättre i en vit dörr.Carro_D skrev:
Uppdatering: jag hittade en återförsäljare i området som hade utställning. De hade tom modellen Granberg som vi intresserad av! Dörren var jättefin och vi ska nog lägga beställning på måndag.
Svårt med ljuset men förhoppningsvis får du en bild av hur det ser ut mot vit insida.Carro_D skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
De syns lite tydligare i modeller med större fönster, men det skulle gå att måla dem vita om du känner att det stör dig. När vi köpte dörren, hade vi först tänkt att köpa en grå dörr och då syntes det inte alls så mycket. Så färgmatchade skruvar hade säkert hjälpt om du stör dig på det.