Hej, vi har låtit slipa våra gamla grangolv från 40-talet. Dom har även nåtat med en nåtningsfog med färg gran/asp. Därefter har dom behandlat med Osmo hårdvaxolja med lite vitpigment. Ett rum upplever vi är ganska dålig finish på slipningen samt att alla spåren i golvet inte är tömda ordentligt innan nåtning. Det är som att nåt fastnat i slippapper och det blivit spår i golvet. Det syns eg bara i rätt ljus men vill ju det ska vara bra utfört. Bifogar bilder. I övriga rum ser det bättre ut så här måste dom misslyckats tänker jag. Är det rimligt att begära omslipning + behandling. Kan man begära att det ska göras utan kostnad?
Jobbet ska kosta 30 000 ca och totala ytan som slipats är 40kvm. Rummet som vi isf vill ha omslipat är ca 13kvm.
Jobbet ska kosta 30 000 ca och totala ytan som slipats är 40kvm. Rummet som vi isf vill ha omslipat är ca 13kvm.
Du har ingenting att basera det på men underkänner ändå? Lite som hantverkarna kanske… Kan inte men kör ändå 😂M Merhawi95 skrev:
Och nej, hur man än tänkt möblera ett rum för nu så ska man inte acceptera undermåligt resultat
Nu blev det kanske ett inlägg väl sent på natten från din sida? Fullt med spår i golvet efter slipning = underkänt. Ovan lyfts hur perfekta resultat man kan begära. Bättre än vad som ses på bilderna är mitt svar.K kniv skrev:
Man får ju tycka annorlunda. Men för min del, om det är ett resultat jag är missnöjd med men som bara syns vid rätt ljus. Dessutom något som man vet kommer döljas av möbler (vet inte om så är fallet för ts). Och man får en skälig rabatt. Då lever jag med undermåliga resultat, förutsatt det bara är estetiken som är lider.
Avseende kvaliteten på nåtningen har jag inte mycket erfarenhet, och då är det bäst att inte uttala sig. Lite som när klockan blivit sent, och man bara vill bråka med någon över internet.
Klicka här för att svara