1 754 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen.
H hempularen skrev:
D dankje skrev:
Tänker tillbaka på mina fysiklektioner, eller var det ämnet energi....Z zwennebanan skrev:
Matematiskt... tror jag minns formeln fortfarande (otroligt) Men nej det gjorde jag inte på stående fot. 🙄
Någon kanske kan slänga in formeln för tryck/flödeshastighet- kontra ändrad rördiameter
Hempularen säger emot sig själv i mening 2/3.
Det finns lågtrycksprutor, mellantrycksprutor, samt högtryckssprutor. Jag har samtliga (inköpta nyss). Man bör analysera själva uppfinningen, samt marknadsföringen som två skilda ärenden. Marknadsföringen är bedräglig och fel, men själva sprutan kan vara ett "bra" munstycke.
Jag skulle aldrig använda en högtryckspruta på en altan.
Bernoullis ekvation är det nog du tänker på:S styren skrev:Tänker tillbaka på mina fysiklektioner, eller var det ämnet energi....
Matematiskt... tror jag minns formeln fortfarande (otroligt) Men nej det gjorde jag inte på stående fot. 🙄
Någon kanske kan slänga in formeln för tryck/flödeshastighet- kontra ändrad rördiameter
Hempularen säger emot sig själv i mening 2/3.
Det finns lågtrycksprutor, mellantrycksprutor, samt högtryckssprutor. Jag har samtliga (inköpta nyss). Man bör analysera själva uppfinningen, samt marknadsföringen som två skilda ärenden. Marknadsföringen är bedräglig och fel, men själva sprutan kan vara ett "bra" munstycke.
Jag skulle aldrig använda en högtryckspruta på en altan.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bernoullis_ekvation
Givetvis bluff!
Sen skulle ett munstycke kunna öka trycket om man lät en stor del av vattnet driva någon slags "pump" - och att den lilla mängd vatten som inte gör det är den som passerar pumpen. Men då blir den både bli otymplig och ha väldigt lite vatten i högtrycksstrålen.
Sen skulle ett munstycke kunna öka trycket om man lät en stor del av vattnet driva någon slags "pump" - och att den lilla mängd vatten som inte gör det är den som passerar pumpen. Men då blir den både bli otymplig och ha väldigt lite vatten i högtrycksstrålen.
Perfekt! Visar hur komplicerat detta är. 👍L Lovan83 skrev:
(ang. hempularens enkla rader. Läst dom fram och tillbaka. Han har säkert rätt där)
Tänkte också på dessa gamla pionärer https://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_mining
(samma fenomen?)
Klicka här för att svara