M maria01 skrev:
mupp
Du svamlar i tråd eller tråd...
Nyss var blandved och snöröjning.

FredrikR FredrikR skrev:
du gör samma sak med

• Arg
fusion och 1 till
  • Laddar…
M
M maria01 skrev:
du gör samma sak med
  • 26 671 inlägg
På vilket sätt anser du att du just nu tillför tråden någonting ang den frågeställning jag hade🤔 om du har förslag på någon liten lätt batteridriven såg så är jag öppen för alla förslag men lättkränkta män går bort😏

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
På vilket sätt anser du att du just nu tillför tråden någonting ang den frågeställning jag hade🤔 om du har förslag på någon liten lätt batteridriven såg så är jag öppen för alla förslag men lättkränkta män går bort😏
män?

M
M maria01 skrev:
män?
Tja i din profil står du som man. Men visst lättkränkta kvinnor går också bort.😄

• Haha
  • Gilla
  • Älska
fusion och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
män?
Du ljuger väl inte om ditt kön?

Användarprofil för maria01, visar intressen, antal startade trådar (28), inlägg (5894) och allmän info. Kön: Man.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Jag skulle behöva en mindre batteridriven kedjesåg för att kapa grenar i fruktträd. Samt att kapa lite buskar där jag inte har möjlighet till 230 v. En motorsåg finns redan men det här är till mindre jobb där det även är trångt om utrymme. Vill inte köpa något skräp men behöver inte heller någon värsting. Tacksam för att få andras förslag och erfarenheter om vad som fungerar eller inte🙂
Bättre att investera i en Tigersåg lätt att komma till med och finns många modeler att välja har använt Meec i 10 år och beskurit många träd med bra pris och väger inte så mycket kan jobba länge med den

• Gilla
rakt09
  • Laddar…
johnsilver johnsilver skrev:
Bättre att investera i en Tigersåg lätt att komma till med och finns många modeler att välja har använt Meec i 10 år och beskurit många träd med bra pris och väger inte så mycket kan jobba länge med den
Tigersågen är smidig, men den kapar inte ens i närheten lika fort som en kedjesåg.

• Gilla
poba53
  • Laddar…
Maria T
P poba53 skrev:
Jag har en Stihl GSA26 med två batterier och laddare som nu kostar ca 1995:-. När jag köpte den för tre år sedan var den något billigare. Den har fungerat utmärkt i min trädgård. Jag har dessutom kompletterat den med en förlängare som är praktisk. Jag har fler batterier och med 3 batterier har hjälpt min dotters röjning av ett vindfälle under 8:a timmar. Jag har ett antal större sågar men denna används flitigt
Samma som jag har, mycket nöjd! Köpte våren 2024 med ett bra pris för två tillhörande batterier vilket jag numer tycker är en förutsättning för att köpa batteridrivna apparater.

ClasseClas
FredrikR FredrikR skrev:
Att du orkar. Jag firar tio år som ignorant.

• Älska
  • Gilla
G-83 och 1 till
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Tigersågen är smidig, men den kapar inte ens i närheten lika fort som en kedjesåg.
räknar du in tiden med diverse pyssel av en kedjesåg blir skillnaden mindre. fylla på olja (kladdig business), spänna efter kedja, slipa kedja, få bort bös i drivmekanismen, för att nämna några tidsspillande faktorer.

lite raljerande här;) , men på ett liknande sätt som man kan räkna in tiden som krävs för att tjäna in pengarna för att ta bilen istället för cykel eller kommunalt till arbetet en mil bort. bilens medelhastighet har då plötsligt svårt hävda sig ens mot att ta en promenad...

bahco säljer bågformade blad för tigersågar vilka liknar japanska manuella sågar så som all time high godbiten silky bigboy. de har ett självförstärkande beteende som väsentligt ökar effektiviteten. till ts ändamål skulle jag föreslå någon av de mindre och lätta stavliknande modellerna som säljs, för att med fördel användas med enhandsfattning.

milwaukee är urtypen, men exempelvis makita och metabo har liknande.

bahcos blad finns också i lite längre modell för en ytterligare god räckvidd. Sågblad från Bahco, böjt med tänder för att kapa grenar och träd, märkt "Branch & Tree". Bärbar, batteridriven metallsåg av märket Metabo med ett gult sågblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orange och silverfärgad fällbar såg med tandad klinga, märkt "Silky Bigboy", designad för enhandsanvändning.

Redigerat:
  • Gilla
andreascarlsson och 1 till
  • Laddar…
rakt09 rakt09 skrev:
fylla på olja (kladdig business),
Ett kontroversiellt men faktiskt fungerade tips är att inte drälla så d-a mycket. 😉🙃😂

• Gilla
rakt09
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ett kontroversiellt men faktiskt fungerade tips är att inte drälla så d-a mycket. 😉🙃😂
det är som jag ser det inte påfyllningen som är det egentliga problemet, utan att oljeindränkt träflis hamnar på dig och dina kläder när du så som ts verkar vilja göra, sågar över huvudhöjd.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
rakt09 rakt09 skrev:
utan att oljeindränkt träflis hamnar på dig och dina kläder
Ja kedjesågar hör väl inte till de mest rumsrena verktygen, det håller jag med om. När jag använder dem är jag dock klädd på ett sånt sätt att det kvittar.

• Gilla
rakt09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.