6 083 läst ·
71 svar
6k läst
71 svar
Har någon av er erfarenhet av de små batteridrivna kedjesågarna?
Bättre att investera i en Tigersåg lätt att komma till med och finns många modeler att välja har använt Meec i 10 år och beskurit många träd med bra pris och väger inte så mycket kan jobba länge med denM Mrs November skrev:Jag skulle behöva en mindre batteridriven kedjesåg för att kapa grenar i fruktträd. Samt att kapa lite buskar där jag inte har möjlighet till 230 v. En motorsåg finns redan men det här är till mindre jobb där det även är trångt om utrymme. Vill inte köpa något skräp men behöver inte heller någon värsting. Tacksam för att få andras förslag och erfarenheter om vad som fungerar eller inte🙂
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Tigersågen är smidig, men den kapar inte ens i närheten lika fort som en kedjesåg.johnsilver skrev:
Samma som jag har, mycket nöjd! Köpte våren 2024 med ett bra pris för två tillhörande batterier vilket jag numer tycker är en förutsättning för att köpa batteridrivna apparater.P poba53 skrev:Jag har en Stihl GSA26 med två batterier och laddare som nu kostar ca 1995:-. När jag köpte den för tre år sedan var den något billigare. Den har fungerat utmärkt i min trädgård. Jag har dessutom kompletterat den med en förlängare som är praktisk. Jag har fler batterier och med 3 batterier har hjälpt min dotters röjning av ett vindfälle under 8:a timmar. Jag har ett antal större sågar men denna används flitigt
Jag kör föregångaren till den här i precis det syfte du efterfrågar. Funkar kanon även om kedjan är lite pillig att fila. Går bra att köra med en hand också.
https://toolab.se/sv/products/stihl..._GJdJTxXpbuKuupTc4jL4W2N3352tHkoaAlp2EALw_wcB
https://toolab.se/sv/products/stihl..._GJdJTxXpbuKuupTc4jL4W2N3352tHkoaAlp2EALw_wcB
räknar du in tiden med diverse pyssel av en kedjesåg blir skillnaden mindre. fylla på olja (kladdig business), spänna efter kedja, slipa kedja, få bort bös i drivmekanismen, för att nämna några tidsspillande faktorer.andreascarlsson skrev:
lite raljerande här
bahco säljer bågformade blad för tigersågar vilka liknar japanska manuella sågar så som all time high godbiten silky bigboy. de har ett självförstärkande beteende som väsentligt ökar effektiviteten. till ts ändamål skulle jag föreslå någon av de mindre och lätta stavliknande modellerna som säljs, för att med fördel användas med enhandsfattning.
milwaukee är urtypen, men exempelvis makita och metabo har liknande.
bahcos blad finns också i lite längre modell för en ytterligare god räckvidd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: