Glöm inte att lufta både varmvattenberedaren och värmesystemet. Håll koll på trycket under tiden och fyll på vid behov.
 
S skutten11 skrev:
Om det börjar droppa från säkerhetsventilen , ( det går över 1,5 bar ) lite vatten på golvet eller till brunn så gör det inget , justerar sig självt i tryck
Inget att bry sig om , bara du får varmt :)
Tack grymt med snälla medmänniskor. Tack
 
useless useless skrev:
Glöm inte att lufta både varmvattenberedaren och värmesystemet. Håll koll på trycket under tiden och fyll på vid behov.
vet ej hur man luftar dessa. Men det kanske står i manualen som jag fick länk till här
 
Ser inte d i manualen ?
 
S
Skvalpar det i elementen eller hörs som rinnade vatten vid vredet så har du luft i dom
Hörs det ingenting och elementen blir varma , så vänta med att göra något , du måste få varmt
först , håll koll på forumet så kommer besked hur man gör
 
Värmesystemet luftar du på respektive radiator. Varmvattenberedaren luftas via en nippel upptill i framkant på tanken. Ta bort frontplåten så hittar du den lite gömd i isoleringen.
Se nummer 3 på sidan 27 i manualen.
 
  • Gilla
Ln123
  • Laddar…
Lite varmare vatten har jag fått men värmen får jag inte till
Kallt som f-n!!
 
S
Det går inget bra för dig , kolla upp enligt fotot till att börja med så kan vi och andra fortsätta med mera senare
 
  • Cirkulationspump i värmesystem med instruktioner och anteckningar om skruvjustering och temperaturkontroll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
L Ln123 skrev:
Lite varmare vatten har jag fått men värmen får jag inte till
Kallt som f-n!!
Är trycket tillbaks på 0 nu eller har du fått upp det?
 
O olofh skrev:
Är trycket tillbaks på 0 nu eller har du fått upp det?
Trycket fick jag upp t 1,5 men nu va d nere på 1,0. Ökade upp t 1,5 precis
 
Det här är inte ETT fel du har, som hjälps av någon enstaka åtgärd. Det ena har lett till det andra och du MÅSTE göra flera saker, i rätt ordning. Annars kommer det inte fungera ändå.
Det är många här som skrivit hur du skall göra.

Och bli inte stressad, det finns duktiga kamrater här hela kvällen du kan fråga om råd allt efterhand.

Det här fixar du med hjälp härifrån :)
 
  • Gilla
Ln123
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Det går inget bra för dig , kolla upp enligt fotot till att börja med så kan vi och andra fortsätta med mera senare
Nu har jag kollat. Ja det snurrar
Men jag tappar trycket hela tiden
 
S Snål-Jocke skrev:
Det här är inte ETT fel du har, som hjälps av någon enstaka åtgärd. Det ena har lett till det andra och du MÅSTE göra flera saker, i rätt ordning. Annars kommer det inte fungera ändå.
Det är många här som skrivit hur du skall göra.

Och bli inte stressad, det finns duktiga kamrater här hela kvällen du kan fråga om råd allt efterhand.

Det här fixar du med hjälp härifrån :)
Tack snälla
Ni är guld
Jobbigt när d är kallt
Jag har skruvat loss o kollat enl bilden o ja det snurrar
 
L Ln123 skrev:
Tack snälla
Ni är guld
Jobbigt när d är kallt
Jag har skruvat loss o kollat enl bilden o ja det snurrar
Men jag tappar trycket
Nu sjunkit t 1,0 igen på kort tid
 
L Ln123 skrev:
Tack snälla
Ni är guld
Jobbigt när d är kallt
Jag har skruvat loss o kollat enl bilden o ja det snurrar
Hahaha till på köpet är jag ny på detta forum o vet ej riktigt hur det fungerar här
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.