Vår altan är 2 år gammal. Förra året tvättade jag den endast med såpa för jag tyckte inte den såg smutsig ut. I år gav jag mig på tralltvätt och när jag började gnugga visade det sig vara väldigt tjock beläggning av smuts som samlades i högar. Då altanen är 85 kvm så gav jag och sambon upp tillslut och köpte en elektrisk terasstvätt med borstar och strålar med vatten framför. Det var såklart enklare än förhand men tid tog det! Jag har nu tagit den 2 gånger och såpat den en gång men tycker att resultatet ser konstigt ut då den liksom är gråfläckig. (Se bild)
Min fråga som nybörjare är om det ska se ut så eller om jag behöver gå över en gång till? Jag är ju rädd att det sliter massa och jag vill inte göra det i onödan.
Min fråga som nybörjare är om det ska se ut så eller om jag behöver gå över en gång till? Jag är ju rädd att det sliter massa och jag vill inte göra det i onödan.
Så blir det på min med, det blir vitare runt alla kvistar. Ge det lite tid så kommer den bli jämnt ljus, skulle säga kanske 1-2v med lite sol så kommer det se prima ut.
Det ser ut som ni gjort ett fint jobb, ni behöver inte köra igen, ser ut precis som det ska.
Det ser ut som ni gjort ett fint jobb, ni behöver inte köra igen, ser ut precis som det ska.
Liknande trådar
-
Vad blir bäst.Jag vill täta på altanen , de är mellan trä och plast, 1mm till 2mm. Är utefog de bästa, eller vilket är de?
Byggmaterial & Byggteknik -
Toalett sitter ej ordentligt, doft i kyla
Vatten & Avlopp -
Låg stödmur utan ordentligt underarbete
Trädgård allmänt -
Göra altanen mindre
Altan & Uteplats -
Diskmaskin som inte tömmer vatten ordentligt
Vitvaror