24 266 läst ·
37 svar
24k läst
37 svar
Har jag fått hussvamp!?
Medlem
· Bohuslän
· 50 inlägg
Det luktar champinjon till och från! Jag var lugn efter Anticimex besked men blev lite uppspelt nu när jag såg detta i lokaltidningen: http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.4212427-trots-hussvamp-vagras-ersattning
Det är ju sådär mitt ser ut! Och nu har jag hittat lite trådar om man skrapar bort det vita fluffet.
Det är ett till problem, under den inringade betong-stenen så går avloppet till köket, det ligger bara som lock. När jag lyfte på locket så såg jag mer fluff som även hade de karaktäristiska vattendropparna på sig som äkta hussvamp har! Så därifrån får den antagligen sitt vatten. Hittade även vitt fluff på andra sidan betonväggen, alltså i pannrummet!!! Växer skiten igenom väggen? Men hur fan kan det leva utan trä? Får ringa Anticimex igen, de får göra en riktig analyst, inte bara "gissa" att det inte är äkta hussvamp..
En fråga till, vågar man bränna med gasolbrännare nära avloppet?
Förlåt för min stressade stavning.
Det är ju sådär mitt ser ut! Och nu har jag hittat lite trådar om man skrapar bort det vita fluffet.
Det är ett till problem, under den inringade betong-stenen så går avloppet till köket, det ligger bara som lock. När jag lyfte på locket så såg jag mer fluff som även hade de karaktäristiska vattendropparna på sig som äkta hussvamp har! Så därifrån får den antagligen sitt vatten. Hittade även vitt fluff på andra sidan betonväggen, alltså i pannrummet!!! Växer skiten igenom väggen? Men hur fan kan det leva utan trä? Får ringa Anticimex igen, de får göra en riktig analyst, inte bara "gissa" att det inte är äkta hussvamp..
En fråga till, vågar man bränna med gasolbrännare nära avloppet?
Förlåt för min stressade stavning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Bohuslän
· 50 inlägg
Det kommer ju alltid vara fukt där, även om jag gjuter igen hålet, för skiten verkar ju växa igenom betong.. Får väl bila upp och lägga PVC.
Medlem
· Bohuslän
· 50 inlägg
https://www.byggahus.se/forum/byggnadsvard/153773-hussvamp-eller-inte-bilder.html
Om ni kollar hans första bild, så ser det ut på vissa ställen om man pillar bort fluffet.
Om ni kollar hans första bild, så ser det ut på vissa ställen om man pillar bort fluffet.
luktar det champinjon är det nog inte hussvamp... då den inte luktar något... går inte upptäka med hjälp av hund eller så...
Medlem
· Bohuslän
· 50 inlägg
Överallt på nätet står det att äkta hussvamp luktar champinjon... Vad jag kan hitta.
Jaadu du har rätt, vid färska angrepp... Hade för mig den inte luktar alls...
Allvarligt talat.............när du ber om ett utlåtande vad gäller mikrobiell påväxt så SKA en analys utföras. Först efter, och endast då, när analysen är klar gör man en adekvat insatts. Där och då, eller innan, så kopplas ditt försäkringbolag in. Om det nu behövs!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden