Purre Purre skrev:
[bild]
E Erik Salhammar skrev:
Problemet med lastmaskin är att du fortfarande behöver ett släp att forsla bort materialet med.

Sen plockar man inte upp speciellt bra med en lastmaskin heller. Blir mycket man inte får upp.

Kranbil är smidigast i många fall.
Lastmaskiner har drag.
 
nikasp
tensiden tensiden skrev:
Jo, materialen blandar sig självfallet. Det hör till universums natur. Men i min värld SER det inte lika prydligt ut. Det kommer att synas att det är vitt skilda fraktioner oavsett hur "blandade" de är. Sen är det en smaksak om man bryr sig eller bara är nöjd med en yta att köra på.
Det blir fult och ”går inte till sig” är min erfarenhet av att ha två olika grova fraktioner.
 
  • Gilla
L8ttas
  • Laddar…
Det blandas med tiden. Vi har en blandning av finsand och 0-64 och 0-32 och 0-16 på ena uppfarten och det är inget problem.
Jag kan inte förstå hur 8-11 och 8-16 inte skulle fungera ihop när 0-16 och 0-65 bevisligen gör det.

I trådstartarens fall skulle jag kräva att få det för självkostnadspris. Alltså deras inköpspris plus deras faktiska kostnad för frakten. Leverantören skulle säkert vara nöjd och glad över att inte ha förlorat annat än utebliven intäkt på misstaget. Själv skulle jag vara nöjd och glad för att ha fått fantastiskt billigt grus. Alla nöjda!
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
B Boek skrev:
Hej.

Vi har en infart och parkering som består av makadam 8-11. Detta gjordes förra året. Nu ska vi komplettera med ytterligare makadam då allt inte hanns med förra året.

Beställde nu 8 ton mer av samma storlek och lastbilen tömde flaket vid garaget där det skulle lämnas.

Ser sen att makadamet inte riktigt ser lika dant ut som redan finns[bild]


Makadamet till vänster är det som kom nu och högen till höger är det som vi har tidigare (8-11)

Jag har pratat med leverantören och de säger att något har gått fel.

De nämnde att de skulle kunna skicka en lastbil med kran för att ta bort makadamet men det är väldigt trångt, lastbilen som tippade av var den minsta de hade.

Nu börjar de tveka om hur de ska göra.

Frågan är helt enkelt vad man rätt att kräva? De har trots allt tagit på sig ansvaret (muntligt, ej skriftligt).

Om de nu inte kommer in med en kranbil, så får de väl i så fall ta en minigrävare, rullband, eller hur man nu gör. Det kommer ju bli ganska dyrt för dem och det är därför de tvekar.

Konsumenttjänslagen borde ju tillämpas här, men jag behöver lite input för vidare kontakt med firman.

Med vänlig hälsning Boek
Ser mer ut som 16-32 än 8-16, bra som dräneringskross eller markbädd, absolut inte gårdsgrus. Skall inte kosta något, låt dem hämta, acceptera inte. Jämför med om du köpt byxor som var för långa, har du tid att krångla med anpassning till något du kan använda?
 
  • Gilla
L8ttas
  • Laddar…
Högen på väg att försvinna 👍👍
Lastbil med grävmaskinsarm som flyttar grushög bredvid en byggnad, arbetare syns delvis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saltet och 9 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Kommer inte 0-16 bli mer eller mindre som grusväg efter ett tag? stenhårt och dammigt?
Nej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.