Byggahus.se
M MrDizzy skrev:
Personligen skulle jag nog fråga om prisavdrag och använt den felaktiga makadamen
Det borde ju företaget kunna gå med på då kostnaden för bortforslingen försvinner för företaget.
Jag skulle inte vilka ha den felaktiga storleken om det så vore gratis!

Det blir inte tillräckligt stumt att gå på!
 
  • Gilla
  • Haha
NoiseMaker och 7 till
  • Laddar…
Kan det vara en tanke att med något motiriserat /mini dumper sprida ut det felaktiga lasset, och sedan lägga ett korrekt lass ovanpå
 
  • Gilla
mollanbrollan00
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Personligen skulle jag nog fråga om prisavdrag och använt den felaktiga makadamen
Det borde ju företaget kunna gå med på då kostnaden för bortforslingen försvinner för företaget.
Prisavdrag på några tusenlappar? Jag köpte 13 ton 8-11 för 4000kr med transport. Jag hade inte nöjt mig med att betala 2000kr för fel material.

En lite grävare eller frontlastare löser väl problemet på en timme!?
 
  • Gilla
tyomka och 1 till
  • Laddar…
8-11 eller 8-16 inte så stor skillnad när det handlar om kross.
Funtionen blir likvärdig
Det hade varit mer synligt om det varit naturgrus.
Men, det är bara min åsikt.
 
  • Gilla
heimlaga och 12 till
  • Laddar…
En torrsug fixar det där hur lätt som helst.
Industriell torrsugningslastbil suger upp makadam på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Står och suger makadam på bilden.
 
  • Gilla
MariaJä och 8 till
  • Laddar…
Att beställa makadam vid olika tillfällen är lite lotto iaf om man tänker på färgen. Vårt andra lass hade mkt mer diabas inblandat.

I ditt fall med storleken så får dom antingen byta eller mkt rabatt.
 
  • Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
Hur har de tänkt hämta materialet med en kranbil? 🤔
 
  • Gilla
det får duga och 1 till
  • Laddar…
B Boek skrev:
Hej.

Vi har en infart och parkering som består av makadam 8-11. Detta gjordes förra året. Nu ska vi komplettera med ytterligare makadam då allt inte hanns med förra året.

Beställde nu 8 ton mer av samma storlek och lastbilen tömde flaket vid garaget där det skulle lämnas.

Ser sen att makadamet inte riktigt ser lika dant ut som redan finns[bild]


Makadamet till vänster är det som kom nu och högen till höger är det som vi har tidigare (8-11)

Jag har pratat med leverantören och de säger att något har gått fel.

De nämnde att de skulle kunna skicka en lastbil med kran för att ta bort makadamet men det är väldigt trångt, lastbilen som tippade av var den minsta de hade.

Nu börjar de tveka om hur de ska göra.

Frågan är helt enkelt vad man rätt att kräva? De har trots allt tagit på sig ansvaret (muntligt, ej skriftligt).

Om de nu inte kommer in med en kranbil, så får de väl i så fall ta en minigrävare, rullband, eller hur man nu gör. Det kommer ju bli ganska dyrt för dem och det är därför de tvekar.

Konsumenttjänslagen borde ju tillämpas här, men jag behöver lite input för vidare kontakt med firman.

Med vänlig hälsning Boek
Hej du...
När det inte finns en storleksreferens blir det gissning...
Den vänstra bilden är hursom ett fraktionerat material. Det går att packa med en vibb. Det andra är typisk gårdsgrus, krossat singelfraktion och går inte att packa... I för tjocka lager blir det inte roligt. Bör läggas uppepå ett hårt vibbat lager, helst med markduk. Max 7-8 cm...
 
F Fluxor skrev:
Hur har de tänkt hämta materialet med en kranbil? 🤔
Jättemånga stroppar....


...eller så kanske han har skopa på kranen och lägger det i sitt eget flak.
 
  • Gilla
  • Haha
87Marcus och 9 till
  • Laddar…
Har precis varit med om det samma. Beställde enligt de uppgifter som stod på kvittot från förra leveransen. Då var det liksom kantig mackadam. Leveransen den här gången var det runda stenar.
 
  • Ledsen
Roger Fundin
  • Laddar…
B blue.b skrev:
Jättemånga stroppar....


...eller så kanske han har skopa på kranen och lägger det i sitt eget flak.
Så kan det förstås vara, men jag vetesjutton om jag någonsin sett en kranbil med bulkskopa...
 
  • Gilla
Drönaren
  • Laddar…
B Bänkebänkpress skrev:
Har precis varit med om det samma. Beställde enligt de uppgifter som stod på kvittot från förra leveransen. Då var det liksom kantig mackadam. Leveransen den här gången var det runda stenar.
Natursten är dyrare 😅
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Så kan det förstås vara, men jag vetesjutton om jag någonsin sett en kranbil med bulkskopa...
På vår firma så kan vi krana med 450l skopa upp till 32m från bilen.
 
  • Gilla
utmedväg19 och 8 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Natursten är dyrare 😅
Må så vara. Men det var inte det vi ville ha.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Mja, det kommer att märkas om man som oss exempelvis krattar gruset. Sen om man bryr sig eller inte är en annan femma. Är det sjukt kostsamt för företaget att rätta till kanske det går att få det hela i princip gratis och det kanske det är värt?
Makadam är inte så tacksamt att kratta (då det är kantigt). Hade det varit singel så kanske …
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.