Hej.
Vi köpte Barlinek klickparkett av ek för drygt tre år sedan och började lägga men tyvärr tog det stopp efter bara ett rum. Nu tog vi tag i det igen men brädorna vill inte riktigt klicka. De har legat plant, i sina paket, i källaren som är sval men inte fuktig. Kan man inte förvara klickgolv så länge? Finns det något som man kan göra för att det ska funka igen? Det vore trist att behöva kasta allt golvmaterial...
 

Bästa svaret

J Jacare skrev:
Hej.
Vi köpte Barlinek klickparkett av ek för drygt tre år sedan och började lägga men tyvärr tog det stopp efter bara ett rum. Nu tog vi tag i det igen men brädorna vill inte riktigt klicka. De har legat plant, i sina paket, i källaren som är sval men inte fuktig. Kan man inte förvara klickgolv så länge? Finns det något som man kan göra för att det ska funka igen? Det vore trist att behöva kasta allt golvmaterial...
Ingen aning men om ni inte låtit golvet ligga "rumstempererat" så låt det ligga inne i rummet några dagar och prova igen :=)
 
  • Gilla
Jacare
  • Laddar…
Tack för råd och stöd. Det löste sig. Dels var väggen lite ojämn så jag skaffade en lång rak bräda att börja bygga mot, dels fick jag till tekniken att banka ordentligt med brädan i rätt vinkel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.