Y
Mitt ena rum har mörk valnöt golv. Mörkgrå mönstervägg.
Och de vita golv/taklisterna samt vita fönsterfoder gör sig väldigt bra till detta.

Då funderar jag på Ikeas vita skrivbord. Fast inne i butik tyckte jag kantlisten såg ful ut.

Fick intryck av att den vita lösningen kommer man få ångra inom kort.

Jämfört mot ek. Men blanda Ek mot valnöt golvet känns ju sådär.
Deras svartbruna blir för mörk.

Har du vitt ikeaskrivbord, ångrar du ditt val?

Gäller frågan vita skrivbord generellt eller tänker du på något speciellt Ikea skrivbord... Dom har ju ganska många.
Vad ska du ha skrivbordet till och hur ofta kommer det att användas. Ska du få en rättvis feedback så bör du nog vara lite tydligare. :)

Y
Jag var inne på ikea en annan gång och de vita skrivborden såg då lite sådär ut.
Nog för att jag själv förstår att vitt snabbt blir smutsigt.

Vita kantlisten upplever jag har en mer beige nyans vilket retar mig lite. Fast jag kommer ju ha annat ljus än vad dom har så kanske inte syns då.

I huvudsak blir det ju den plats där vuxna jag kommer sitta med datorn. Sen ska rummet funka som kontor.

Så i huvudsak är nog frågan mer ställd mot de med skrivbord från Ikea, hur Galant serien står sig med tidens gång.

Jag har själv haft annat skrivbord tidigare i vit kulör. Nog blev den smutsig i sig men minns inte det som något besvär.

Vi har vita galant på jobbet och dom funkar bra. Däremot är inte vita skrivbord för läxjobb så bra... Läs blyerts och suddgummikorvar.

Jag har vitt skrivbord. Ett 60-hyllplan på konsoler typ Elfa (Ljungbergs?). Nackdelen är att det blir skitig. Fort.

I vart fall om där man vilar underarmarna mot skivan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.